تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به اینکه در روزهای گذشته شاهد آمار مثبت از وضعیت اقتصادی آمریکا بودیم که همین امر نشاندهنده افزایش تقاضا برای خرید نفت از سوی بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان تلقی می شود پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۱۰۹٫۳۲ دلار/ بشکه افزایش یابد که این هدف را شکست سطح مقاومت ۱۰۷٫۷۵ تاکید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۰۹٫۳۲ به ۱۰۲٫۶۷ قرار داشت که شکسته شد و انتظار داریم تا افزایش قیمت به سطح ۱۰۹٫۳۲ هیچ مانع جدی و مستحکمی در برابر تقویت نفت وجود نداشته باشد.

همچنین خبر امروز از آمار اشتغال آمریکا قطعا تاثیر قابل توجهی بر قیمت نفت خام خواهد داشت مخصوصا اگر بالاتر از حد پیش بینی ها (۱۸۵۰۰۰+) اعلام شود که آن وقت می بایست در انتظار صعود قیمت نفت خام تا سطح ۱۰۹٫۳۲ و حتی بالاتر باشیم .

از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی دیدگاه امواج الیوت ، حرکت سریع افزایشی و قدرت قیمت نفت خام نشان می دهد که موج افزایشی قبلی که از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) شروع شده در موج پنجم یعنی موج v گسترش و امتداد بیشتری پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است که برای امروز سطح حمایت در منطقه ۱۰۷٫۷۵ قرار دارد و چنانچه این سطح شکسته شود حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۶٫۷۸ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۰۶٫۴۵ دلار/بشکه خواهد بود. امروز شاخص اشتغال آمریکا (NFP) در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر می شود و بسته به اینکه چه عددی اعلام شود بازار نفت واکنش نشان خواهد داد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۱۰٫۷۶ دلار/ بشکه افزایش یابد زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت صعودی قبلی که از سطح ۹۹٫۶۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن ) آغاز شده امتداد بیشتری داشته باشد.

این روند قیمتی در پنج موج با نامهای A , B , C , D , E  شکل گرفته است که یکی پس از دیگری در درون الگوی گوه افزایشی (wedge) تشکیل شده اند.

تحلیل و بررسی سطوح فیبوناچی هدف منطقه ۱۱۰٫۷۶ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۱۱٫۹۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است که این منطقه اتفاقا مماس با ضلع بالایی خط روند الگوی گوه می باشد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

سطح حمایت بر روی منطقه ۱۰۹٫۲۸ قرار گرفته است و تنها در صورتیکه این سطح شکسته شود می تواند به سوی حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۸٫۱۰ ( خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) برگشت نماید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت