تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود دیر یا زود قیمت آن به بالای منطقه خنثی ۱۲۹۲ و ۱۳۰۱ افزایش یابد و تا سطح مقاومت بعدی ۱۳۱۰ صعود کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۱۳۶۵ نشان داده است و این موج در سطح ۱۲۸۱ (پایین ترین سطح ۲۱ مه ۲۰۱۸) به پایان رسیده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود پنج موج کوچک این موج را تشکیل داده است و از نظر تئوری ممکن است قیمت آن به سقف موج ۴ یعنی اطراف سطح ۱۳۲۶ در چارت پایین نزدیک شود. از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی از سطح ۱۲۸۱ از سه موج شکل گرفته است و موج سوم یعنی موج افزایشی c قادر است قیمت آن را حداقل تا سطح ۱۳۱۰ بالا بکشاند. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۲۹۲ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش قیمت آن به سطوح حمایت بعدی ۱۲۸۶ و ۱۲۸۱ می شود.

بازار جهانی اونس طلا خیلی آرام است و در حال حاضر هیچ عامل مهمی برای نوسان قیمت وجود ندارد و سرمایه گذاران منتظر تحولات و اخبار مهم این هفته از جلسه بانک مرکزی آمریکا ، اروپا و ژاپن هستند و قیمت در یک دامنه باریک و خنثی در نوسان است.

تقویت احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از %۱٫۷۵ به %۲٫۰۰ همچنان مانع از افزایش بیشتر قیمت شده است و احتمال افزایش نرخ بهره و بالا رفتن شاخص های بازار سهام آمریکا موجب گردیده است تا رشد قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح روانی ۱۳۰۰ چندان قابل توجه نباشد.

با این حال تمایلات افزایشی در حالی شکل می گیرد که به خاطر تنش در اجلاس گروه هفت، قیمت در سطوح بالای ۱۲۹۲ قرار گرفته است و هرچند که قیمت آن کماکان در پایین سطح مقاومت ۱۳۰۱ تثبیت شده است اما انتظار می رود بزودی نشانه هایی از شروع حرکت صعودی به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۱ دیده شود. از این رو احتمال حرکت صعودی بیشتر است و بسته شدن قیمت در بالای نرخ ۱۳۰۱ می تواند به تقویت بیشتر قیمت بیانجامد.

در خبری دیگر دونالد ترامپ نیز پس از پایان نشست کشورهای صنعتی گروه ۷ رسما امضای خود را از زیر بیانیه پایانی این اجلاس پس گرفت. در واقع در هفته ای که گذشت شاید بتوان مهم ترین رویدادی که موجب تأثیرگذاری بر بازارهای جهان شد را همین اجلاس گروه ۷ دانست.

اجلاسی که با تنش‌هایی زیادی از سوی اعضای این نهاد مهم بین المللی همراه بود. این اجلاس که بیش از هر چیز تحت تأثیر اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در وضع تعرفه بر کالاهای اروپایی بود، بیش از هر دوره دیگر صحنه عدم تفاهم بین اعضای این گروه بود.

این وضعیت تا جایی پیش رفت که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در نشست مشترکی که داشتند تاکید کردند که باید جبهه واحدی میان شش عضو دیگر گروه هفت در مقابل آمریکا شکل گیرد. این امر باعث شد که به شدت بازارهای جهان تحت تاثیر این تنش‌ها قرار بگیرند و ارزش سهام در بازارهای جهان با نوسانات گاها شدیدی همراه شود و پیش بینی می شود که قیمت جهانی اونس طلا نیز دیر یا زود خود را به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۱ برساند.

با این حال معامله گران تا انتشار نرخ بهره و بیانیه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) منتظر مانده اند و اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت جهانی اونس طلا را فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار جلسه بانک مرکزی آمریکا و اروپا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. در سایر تحولات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای دیداری تاریخی وارد سنگاپور شده اند و قرار است نشست این دو رهبر فردا برگزار شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا