تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN8) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح حمایت ۶۵٫۱۶ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطح حمایت بعدی ۶۴٫۳۳ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۵٫۹۸ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانگونه که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۸٫۶۷ تشکیل شده است و موج اصلاحی قیمت که از سطح ۶۴٫۲۲ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۸) شکل گرفته است در قالب یک الگوی صاف یا تخت می باشد که از سه موج کوچک شکل گرفته است و از نظر طولی با یکدیگر برابر هستند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. این الگوی صاف یا تخت بیشتر شبیه به یک الگوی ادامه دهنده نزولی است که نشان می دهد قیمت می تواند مجدد سطح حمایت ۶۴٫۳۳ را لمس کند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵٫۹۸ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن تاییدی در جهت استمرار موج اصلاحی افزایشی به سطح مقاومت بعدی ۶۷٫۰۱ خواهد بود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۷۵٫۳۹ کاهش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۷۶٫۳۷ نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۸۰٫۴۹ به ۷۳٫۸۲ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. از منظر تحلیل تکنیکال از آنجایی که قیمت آن نتوانسته با قدرت خود را بالای خط روند نزولی رسم شده تثبیت کند از این رو می توان چنین نتیجه گرفت که موج اصلاحی از سطح ۷۳٫۸۲ در حوالی سطح مقاومت ۷۷٫۱۶ تکمیل شده باشد.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود سه موج این حرکت اصلاحی را تشکیل داده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سمت موج دوم یعنی موج b که در حوالی سطح مقاومت ۷۴٫۲۹ به پایان رسیده بود مجدد افزایش داشته باشد و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو نشان داده است. در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۷۷٫۱۶ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت ۷۷٫۹۴ دلار در هر بشکه می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن