تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۲۲۸ دلار در هر تن را تاچ کند و این موضوع را ساخته شدن پیک و سقف قیمت در اطراف سطح مقاومت ۷۳۴۷ نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج احتمالی C از سطح ۶۷۲۷ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سطح مقاومت ۷۳۴۷ در نزدیکی سطح مقاومت دیگری در نرخ ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است و این دو سطوح مقاومت مانع از افزایش جدی قیمت مس شده اند. از آنجایی که رالی افزایشی قیمت مس از سطح ۶۷۲۷ هیچ حرکت اصلاحی نزولی نداشته است این احتمال قویا می رود که منطقه مقاومت ۷۳۱۲ و ۷۳۴۷ باعث تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح حمایت ۷۲۲۸ شود.

در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح حمایت ۷۲۲۸ منجر به فرود قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۱۷۰ می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت آن بالای سطح مقاومت ۷۳۴۷ موجب افزایش قیمت مس به ترتیب به سطوح ۷۳۹۱ و ۷۴۴۳ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۲۹۸ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۲۷۴ کاهش داشته باشد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۲۱۷۵ به ۲۳۷۴ در نمودار مربوطه تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۳۵۳ (بالاترین سطح ۷ ژوئن ۲۰۱۸) در قالب موج نزولی C شکل گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۳۷۴ می باشد و در این موج پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۲۲۵۱ کاهش داشته باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست سطح مقاومت ۲۳۲۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۲۳۴۵ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن