تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN8) پیش بینی می شود از آنجایی که قیمت نتوانسته است به بالای سطح مقاومت ۶۶٫۴۴ دلار در هر بشکه برسد به ترتیب به سطوح ۶۵٫۲۷ و ۶۴٫۸۷ برگردد و این ناتوانی قیمت در تثبیت بالای این سطح مقاومت به همراه ساختار پنج موجی از حرکت اصلاحی از سطح ۶۴٫۲۲ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۸) اشاره به این موضوع دارد که این حرکت اصلاحی افزایشی به پایان رسیده است.

اتفاق دیگر آنکه این حرکت اصلاحی افزایشی در حوالی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۸٫۶۷ به ۶۴٫۲۲ خاتمه یافته که نشانگر سد مستحکم و قوی در برابر افزایش قیمت می باشد. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت آمریکا یا روند نزولی خود را از سرگرفته یا اینکه حرکت اصلاحی نزولی خود را آغاز کرده است که ممکن است عمیقا این حرکت اصلاحی افزایشی را معکوس کند.

در چارت روزانه نیز این حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۶۴٫۳۵ اتفاق افتاده است و به نظر می رسد کامل نشده باشد زیرا در مقایسه با حرکت کاهشی از سطح ۷۲٫۸۳ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) بسیار کوتاه است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی نیز چنانچه سطح مقاومت ۶۶٫۴۴ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۶۶٫۹۷ و ۶۷٫۶۲ خواهد شد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۵٫۰۶ را لمس کند و شانس شکست این سطح حمایت و کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۷۴٫۲۷ زیاد است که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۷۷٫۱۴ که مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۸۰٫۴۹ است در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال نتوانسته خود را به بالای این خط روند نزولی رسم شده برساند و این ناتوانی به همراه کاهش شارپی روز گذشته اشاره به این موضوع دارد روند نزولی که از سطح ۸۸٫۴۹ شروع شده هنوز به قوّت خود باقی است.

در چارت بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آن در موج نزولی C از سطح ۷۷٫۶۱ قرار گرفته است و براساس بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن قیمت در این موج می تواند خود را تا حدود سطوح ۷۳٫۴۸ و ۷۰٫۹۳ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده است.

در چارت روزانه نفت برنت دریای شمال مشخص است بعد از آن که قیمت نتوانست به بالای سطح مقاومت ۷۷٫۸۱ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی (C) برسد به پایین سطح حمایت ۷۵٫۶۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) کاهش یافته است و این شکست به معنای کاهش بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۷۱٫۳۷ است که این سطح در نزدیکی ۷۰٫۹۳ قرار دارد.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۶٫۰۶ باعث افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب به سطوح مقاومت بعدی ۷۶٫۶۳ و ۷۷٫۱۴ دلار در هر بشکه خواهد شد.

از منظر تحلیل بنیادی نیز بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۸ ژوئن ۲۰۱۸ به میزان ۸۳۳+ هزار بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۲٫۰۲۸- میلیون بشکه به ۲٫۷۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۲٫۰۷۲ میلیون بشکه به میزان ۲٫۷۴۴- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است که می تواند موجب افزایش قیمت در بازار نفت شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن