تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ8) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۶۶٫۹۷ دلار در هر بشکه مواجه شود و تا زمانیکه پایین این سطح مقاومت قرار دارد مقداری به سوی سطوح ۶۵٫۹۲ و ۶۵٫۲۷ اصلاح کند که این سطوح را در چارت تایم فریم یک ساعته پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۶٫۹۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند کاهشی ۶۸٫۶۷ به ۶۴٫۲۲ قرار دارد و دو سطح مقاومت پیشین ۶۵٫۹۲ و ۶۶٫۴۴ منجر به تشکیل حرکت اصلاحی شده بودند و پیش بینی می شود این سطح مقاومت ۶۶٫۹۷ نیز به اندازه ی کافی قوی باشد که باعث توقف حرکت اصلاحی جاری یا حرکت اصلاحی نزولی دیگری شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت ۶۷٫۲۷ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) می باشد و حتی در صورتیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا بتواند در چارت تایم فریم یک ساعته از سطح مقاومت ۶۶٫۹۷ عبور کند به احتمال زیاد در شکست سطح مقاومت ۶۷٫۲۷ با چالش جدی مواجه خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۷٫۲۷ می تواند موجب افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۷٫۶۸ شود که در چارت تایم فریم یک ساعته مشخص گردیده است در غیر این صورت پیش بینی می شود از نزدیکی سطوح مقاومت ۶۶٫۹۷ یا ۶۷٫۲۷ شاهد تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی به ترتیب به سطوح ۶۵٫۹۲ و ۶۵٫۲۷ باشیم.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۷۶٫۷۱ مواجه شود و تنها در صورت شکست این سطح موجب افزایش قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۷٫۶۱ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت ۷۶٫۷۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۵٫۲۶ قرار دارد و این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۸۰٫۴۹ می باشد. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۶٫۷۱ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی C به ترتیب به سطوح ۷۷٫۶۱ و ۷۹٫۰۶ می شود.

این در حالی است که ناتوانی قیمت در شکست این سطح مقاومت منجر به تشکیل حرکت نزولی به سوی سطح ۷۳٫۸۱ خواهد شد. از منظر تحلیل تکنیکال سیگنال قیمت نفت برنت دریای شمال کمی نامشخص و مبهم است زیرا قیمت آن هنوز در روندی خنثی و رنج بین سطوح ۷۵٫۶۲ و ۷۷٫۸۱ دلار در هر بشکه در نوسان است و هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۰۷ درصدی از موج افزایشی (C) تشکیل شده اند و خروج از این روند خنثی جهت قیمت نفت برنت دریای شمال را مشخص خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن