تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۱۷۰ و ۷۰۸۵ دلار در هر تن کاهش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۷۲۲۸ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج احتمالی C از سطح ۶۷۲۷ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و پیش بینی می شود این موج در اطراف سطح مقاومت ۷۳۴۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی) به پیک و سقف خود رسیده باشد که این موضوع را دو بار ناکامی قیمت در شکست این سطح مقاومت نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۷۳۴۷ باعث بوجود آمدن سقف دو قلو در اطراف این سطح مقاومت شده است که با تایید آن می تواند تارگت نزولی ۷۰۸۵ را نمایان سازد. برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۲۵۹ با قدرت شکسته شود موجب افزایش جزئی و کوتاه قیمت به نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۷۳۰۷ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۲۶۹ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۲۴۹ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود سطح حمایت ۲۲۶۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده است و در حال حاضر این موج درگیر سطح حمایت ۲۲۶۹ می باشد که پیش بینی می شود با شکست آن زمینه را برای فرود بیشتر تا سطح ۲۲۱۷ فراهم آورد و به نظر می رسد سطح حمایت ۲۲۶۹ چندان قوی نباشد و بزودی شکسته شود.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی افزایشی گوه یا کنج (wedge) تاییدی در جهت الگوی ادامه ی دهنده کاهشی است که تارگت نزولی در حدود سطح ۲۱۶۰ را نشانه گرفته است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این نوسان قیمت در محدوده باریک ۲۲۶۹ و ۲۲۸۵ صرفا یک حرکت پول بک به سوی خط پایینی از الگوی گوه یا کنج می باشد و برای امروز سقوط به زیر سطح ۲۲۶۹ احتمال ریزش بیشتر قیمت تا محدوده نرخ ۲۲۴۹ و ۲۲۱۷ را بوجود خواهد آورد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکست و بسته شدن کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۲۲۸۵ موجب افزایش جزئی و محدود قیمت آلومینیم آلیاژی به نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۲۳۰۱ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن