تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۲٫۸۶ دلار در هر بشکه کاهش یابد و این موضوع را قرار گرفتن قیمت آن در موج نزولی C از سطح ۶۷٫۱۶ نشان داده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج معمولا از نوسانات شدید و قوی برخوردار است که نمونه چنین حرکت شارپی را در معاملات روز ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ شاهد بودیم و در این موج تارگت های نزولی ۶۱٫۸۴ و ۵۸٫۵۵ را نشانه گرفته است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۶۱٫۸۱ به ۷۲٫۸۳ نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال نزدیک شدن به سطح حمایت ۶۳٫۳۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی) است.

از آنجایی که سطوح حمایت پیشین ۶۴٫۴۱ و ۶۶٫۰۲ قبلا مانع از فرود بیشتر در این موج شده بودند این احتمال وجود دارد که سطح حمایت ۶۳٫۳۱ اگر با قدرت شکسته نشود، موقتا جلوی ریزش بیشتر قیمت در این موج را بگیرد و مقداری نیز باعث تشکیل حرکت اصلاحی یا برگشت شود که البته پیش بینی می شود این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۳٫۸۷ باشد.

در چارت پایین نیز مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح حمایت ۶۴٫۳۵ را با قدرت شکسته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) قرار دارد و این شکست به معنای فرود بیشتر قیمت آن در میان مدت به سوی سطح حمایت بعدی  ۶۰٫۰۹ است که در نمودار روزانه پایین مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل بنیادی چین در پی افزایش تنش های تجاری با آمریکا تهدید کرد بر واردات نفت خام از آمریکا تعرفه وضع خواهد کرد که این خبر فروشندگان نفت را وارد بازار کرده است. افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و چین از روز جمعه منجر به کاهش شارپی قیمت نفت شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ8) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۷۰٫۹۳ کاهش یابد و این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C از سطح ۷۷٫۶۱ نشان داده است که در نمودار بعدی مشخص است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آن در این موج به پایین سطح ۷۳٫۴۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) رسیده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح ۷۰٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) کاهش داشته باشد و حرکت نزولی شارپی روز ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ نشان داد این موج نزولی C می تواند به اندازه طول موج نزولی A حرکت کند.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۶۶٫۶۹ به ۸۰٫۴۹ بیانگر آن است که قیمت آن به پایین سطح ۷۳٫۵۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) رسیده است و در حال کاهش به سوی سطح ۷۱٫۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت دیگر نشان می دهد که قیمت نفت برنت دریای شمال سیگنال فروش به محدوده ۷۱٫۹۳ و ۷۰٫۰۰ صادر کرده است که مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۴٫۳۵ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹ است.

از منظر تکنیکال مشخص نیست که قیمت نفت برنت دریای شمال بتواند به پایین سطوح حمایت مهم ۷۱٫۹۶ و ۷۰٫۰۰ کاهش یابد اما اگر این محدوده با قدرت شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۶۶٫۶۸ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن