تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۶۹۴۰ دلار در هر تن کاهش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۷۰۳۶ در چارت پایین به وضوح نشان داده است و هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۰۳۶ خواهد بود.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۶۵۳۲ به ۷۳۴۸ قرار داشت که با قدرت شکسته شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۶۹۴۰ دیده می شود و اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۸۴۳ می شود. الگوی قیمت مس از روز ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ به این سو بیشتر شبیه به یک الگوی سقف دو قلو و مسطح یا فلت است و هر دو این الگوها اشاره به تارگت نزولی ۶۵۳۲ دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۲۱۵۴ و ۲۱۴۶ کاهش یابد و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۲۲۲۴ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۲۲۲۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح حمایت بعدی براساس این خطوط فیبوناچی پروجکشن بر روی ۲۱۴۵ قرار دارد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۱۹۸۰ به ۲۷۱۸ اشاره به تارگت نزولی ۲۱۵۴ دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی وجود دارد و تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح حمایت ۲۱۵۴ و ۲۱۴۶ نرسیده است احتمال تشکیل حرکت اصلاحی و افزایشی بعید است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۲۲۲۴ موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۲۲۶۱ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن