تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ8) پیش بینی می شود اگر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعته ۱۹:۰۰ به وقت تهران بالاتر از حد پیش بینی ها بازار (۱٫۱۸۹۸- میلیون بشکه) اعلام شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۶۴٫۴۱ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورتیکه این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۳٫۸۷ خواهد شد و این حرکت تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۶۶٫۰۲ قرار دارد مورد توجه است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند صعودی ۶۱٫۸۱ به ۷۲٫۸۳ و خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج C از سطح ۶۷٫۱۶ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج نزولی C هنوز کامل نشده است و در میان مدت در این موج می تواند قیمت را تا سطوح ۶۱٫۸۴ و ۵۸٫۵۵ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند. در چارت پایین حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۶۳٫۸۷ اتفاق افتاده قوی تر از حد انتظارات بوده اما عدم توانایی قیمت در شکست سطوح مقاومت ۶۵٫۹۰ و ۶۶٫۰۲ به معنای تمایلات نزولی بازار است.

در حرکت نزولی چنانچه امروز سطح حمایت ۶۴٫۴۱ شکسته شود و کندل دو ساعته نیز پایین آن بسته شود تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C است و هر گونه حرکت اصلاحی محدود به نزدیکی سطوح مقاومت ۶۵٫۹۰ و ۶۶٫۰۲ خواهد بود مگر آنکه امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بیشتر از حد انتظارات بازار کاهش داشته باشد و از بالا نیز این سطوح مقاومت ۶۵٫۹۰ و ۶۶٫۰۲ با قدرت شکسته شوند که آن وقت می بایست در سناریوی نزولی به سطح ۶۴٫۴۱ تجدید نظر کرد.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ به میزان ۳٫۰۱۶- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که رقم قبلی ۸۳۳+ هزار بشکه افزایش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۴٫۱۴۳- میلیون بشکه به میزان ۱٫۸۹۸- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

امروز از منظر تحلیل بنیادی و فاندامنتال باید توجه داشت در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است که می تواند موجب افزایش قیمت در بازار نفت در لحظه انتشار خبر شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود اگر آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعته ۱۹:۰۰ به وقت تهران بالاتر از حد پیش بینی ها بازار (۱٫۱۸۹۸- میلیون بشکه) اعلام شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۷۴٫۲۷ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۷۳٫۴۸ خواهد شد.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در اطراف سطوح ۷۵٫۰۶ و ۷۵٫۲۲ با مقاومت اولیه مواجه است که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۶۶٫۶۹ به ۸۰٫۴۹ قرار دارند و سطوح مقاومت بعدی به ترتیب بر روی ۷۵٫۹۶ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۷۶٫۰۳ وجود دارند.

در چارت بعدی حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۷۲٫۵۱ اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در اطراف این سطوح مقاومت ۷۵٫۹۶ و ۷۶٫۰۳ به پایان می رسد و روند کلی تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال چشم انداز نزولی را نشان میدهد و روند کاهشی که از سطح ۸۰٫۴۹ آغاز شده است هنوز معتبر می باشد و دیر یا زود ممکن است قیمت آن را تا سطح ۷۰٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند که این سطح مماس با کف کانال نزولی رسم شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال احتمال اینکه قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۷۶٫۰۳ یا بالای سقف کانال نزولی افزایش یابد ضعیف به نظر می رسد و برای امروز کاهش قیمت آن به سطح ۷۴٫۲۷ دلار در هر بشکه تاییدی در جهت استمرار روند نزولی است.

در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است. بهتر است امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتظر واکنش بازار نفت به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا بود تا وضعیت قیمت نفت برنت دریای شمال نیز مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن