تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۲۶۷ را تاچ کند و با شکست آن سیگنال فروش دیگری به سطح حمایت بعدی ۱۲۵۷ صادر کند. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی (۳) از سطح ۱۳۰۹ تشکیل شده اند.

به باور ما قیمت جهانی اونس طلا در میان مدت در این موج نزولی قادر است خود را تا حدود سطوح ۱۲۲۶ و ۱۱۷۴ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

الگوی سقف دو قلوی ساخته شده در حوالی سطح ۱۳۶۵ نیز اشاره به تارگت نزولی ۱۲۴۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) دارد و همانطور که در چارت پایین مشخص است هر چند بعد از آن که قیمت در برخورد به سطح حمایت ۱۲۷۷ مقداری تا سطح ۱۲۸۴ اصلاح کرد اما مجدد شاهد از سرگیری روند نزولی قیمت در موج (۳) هستیم و از نگاه تکنیکال اگر شمارش این موج صحیح باشد کاهش بعدی قیمت جهانی طلا به همان شکل و شدت کاهش قیمت از سطح ۱۳۰۹ خواهد بود.

بررسی چارت روزانه از نوسانات قیمت از سطح ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) نیز نشاندهنده آن است که قیمت جهانی اونس طلا در حال ریزش به سطح ۱۲۴۵ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند پایینی از الگوی مثلث است که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

علیرغم تنش های جدید تجاری بین آمریکا و چین و در آستانه ی تصمیمات پولی بانک های مرکزی مهم جهان در هفته جاری، قیمت جهانی اونس طلا بیشتر به خاطر تقویت ارزش دلار آمریکا و افزایش بازار سهام به کمترین نرخهای شش ماهه گذشته کاهش یافته است که کمترین سطح از ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ به این سو می باشد.

باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

شاخص جهانی دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از شش ارز عمده بازار اندازه گیری می کند با ثبت ۹۵٫۲۹ به بالاترین نرخهای ۱۱ ماهه گذشته رسیده است. قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.

در تقویم اقتصادی امروز بازار آمریکا روئسای بانکهای مرکزی استرالیا ، اروپا ، ژاپن و آمریکا در ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران سخنرانی خواهند داشت و شاخص فروش خانه های موجود آمریکا در ماه مه (پیش بینی بازار ۵٫۵۵ میلیون واحذ، رقم قبلی ۵٫۴۶ میلیون واحد) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد. با توجه به آمارهای قوی بازار مسکن آمریکا که دیروز اعلام شدند تمایلات بازار نشان می دهد که قیمت جهانی اونس طلا برای ادامه حرکت نزولی به سوی سطوح ۱۲۶۷ و ۱۲۵۷ آماده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا