تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هنوز پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۸۴۳ دلار در هر تن را لمس کند و با شکست آن به سطح مقاومت بعدی ۶۹۴۰ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۶۵۳۲ به ۷۳۴۸ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال به نظر می رسد قیمت مس در حوالی سطح حمایت ۶۷۷۲ (پایین ترین سطح ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸) کف خود را ساخته است و از آنجایی که این سطح در حوالی سطح ۶۷۲۴ تشکیل شده است احتمال حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت آن به سوی سطوح ۶۸۴۳ و ۶۹۴۰ وجود دارد و هر چقدر قیمت آن به این سطح نزدیک شود حمایت آن قوی تر خواهد شد.

باید توجه داشت این سطح در نزدیکی پایین ترین سطح ۱ مه ۲۰۱۸ (۶۷۱۰) و پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۸ (۶۷۲۰) و پایین ترین سطح ۳۰ مه ۲۰۱۸ (۶۷۲۷) قرار دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۶۷۷۲ منجر به کاهش کوتاه و محدود قیمت مس به نزدیکی سطح حمایت ۶۷۲۴ خواهد شد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هنوز پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۲۱۶۵ مورد حمایت قرار بگیرد و مدتی را بالای این سطح حمایت در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح ۲۱۸۹ افزایش یابد و اگر این سطح مقاومت نیز شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۲۰۷ خواهد شد که این موضوع را برخورد قیمت به سطح حمایت ۲۱۶۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است این سطوح مقاومت ۲۱۸۹ و ۲۲۰۷ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۲۳۵۳ به ۲۱۶۲ قرار دارند و سطح حمایت ۲۱۶۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده است و این موج خود در قالب پنج موج کوچک تر شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت خط روند نزولی رسم شده از سطح را شکسته است و این به معنای وارونه یا معکوس شدن روند نزولی است. ساختار پنج موجی قیمت زیاد معمولی به نظر می رسد زیرا موج ۴ در مقایسه با موج ۲ بسیار کوتاه بوده است. واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) نیز اشاره به خسته شدن فروشندگان در موج C و دو مرتبه عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۲۱۶۵ دارد.

این سیگنال می تواند با توجه به واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی  قانع کننده باشد و لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۱۶۵ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۲۱۳۳ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی نیز به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن