تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی بیت کوین

امروز برای قیمت جهانی بیت کوین در بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال و رمزینه هنوز پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۶۶۳۰ و ۶۷۸۵ دلار در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن در چارت پایین به وضوح مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین بیت کوین دیده می شود این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج صعودی c از سطح ۶۳۳۶ تشکیل شده است و این موج به همراه دو موج قبلی a و b یک الگوی افزایشی گوه یا کنج را بوجود آورده اند که می تواند تبدیل به یک الگوی ادامه دهنده کاهشی شود زیرا این الگو بعد از روند نزولی شکل گرفته است.

با این حال از آنجایی که قیمت بیت کوین در حوالی خط روند پایینی الگو یعنی سطح ۶۶۳۰ مورد حمایت قرار گرفته است هنوز مشخص نیست که این الگوی گوه یا کنج تکمیل شده است یا نه. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۶۳۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۴۷۵ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۶۷۸۵ موجب صدور سیگنال خرید و افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۹۲۴ دلار خواهد شد.

در مجموع انتظار می رود، تا زمانی که قیمت بیت کوین حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

در سایر تحولات در چارت بعدی برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند و از واحدهای پولی مرجع نسبت به دلار آمریکا در سال ۱۹۷۳ بوجود آمده در هفته ی جاری هنوز پیش بینی می شود با سطح مقاومت ۹۵٫۱۴۹ روبرو شود و مدتی را در پایین این سطح در نوسان باشد یا اینکه مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۹۴٫۳۰ اصلاح کند و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۹۵٫۱۴۹ افزایش یابد و پیش بینی می شود در تلاش سوم خود از این سطح عبور کند.

همانطور که در چارت بعدی شاخص جهانی دلار آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت بر روی بالاترین نرخ ۷ نوامبر ۲۰۱۷ تشکیل شده است و شاخص دلار آمریکا یک بار در ۲۹ مه ۲۰۱۸ در شکست این سطح مقاومت ناموفق بود و پیش بینی می شود در تلاش دوم خود نیز ناکام بماند.

به باور ما این ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۹۵٫۱۴۹ به احتمال زیاد باعث حرکت اصلاحی نزولی به سوی سطح حمایت ۹۴٫۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از روند صعودی ۸۸٫۹۴۲) می شود و حداقل یا اینکه پیش بینی می شود شاخص دلار آمریکا برای مدتی را در پایین این سطح مقاومت سپری کند.

به باور ما دیر یا زود قیمت شاخص دلار آمریکا از سطح مقاومت ۹۵٫۱۴۹ عبور خواهد کرد و به ترتیب تا سطوح ۹۵٫۹۵۶ و ۹۶٫۳۴۷ افزایش خواهد یافت که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده است و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۴٫۳۰ منجر به کاهش جزئی و محدود قیمت به نزدیکی سطح حمایت ۹۳٫۲۷۷ خواهد شد.

باید توجه داشت واحدهای پولی که در شاخص دلار آمریکا وجود دارند عبارتند از یورو ۵۷.۶٪ ، ین ژاپن ۱۳.۶٪ ، پوند انگلیس ۱۱.۹٪ ، دلار کانادا ۹.۱٪ ، کرون سوئد ۴.۲٪ و فرانک سوئیس ۳.۶٪. این شاخص یکی از مهم ترین شاخص های بازار در جهت گیری روند قیمت محسوب می شود.

بطوری که هر موقع این شاخص حرکت صعودی به خود بگیرد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده و فروخته می شوند و هر موقع این شاخص روند نزولی داشته باشد، ارزهای سایر کشورها در مقابل دلار آمریکا تقویت شده و خریداری می شوند. از این رو ارزهای سایر کشورها وابستگی شدید به شاخص جهانی دلار آمریکا دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی بیت کوین

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی شاخص دلار آمریکا