تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس طلا در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده

در مورد پیش بینی جهت قیمت جهانی اونس طلا که همواره یکی از مشکل ترین امور است تا جایی که بسیاری آن را امری دشوار دانسته اند، باید گفت هرچه بازار کاراتر و دینامیک تر باشد این کار مشکل تر است و قطعا بازار طلا به عنوان کارا ترین بازار دست خود را به این سادگی رو نخواهد کرد. مسئله هنگامی دشوار تر می شود که بازه های زمانی بلندتری را مد نظر قرار دهیم. شاید بتوان با تخمین قابل قبول از روز، هفته و ماه آتی سخن گفت اما هنگامی که صحبت از سال و دهه می شود باید اندکی احتیاط کرد.

بنابراین در این مقاله قصد ما الزاما پیش بینی دقیق وضعیت قیمت جهانی اونس طلا در بلند مدت نیست چرا که چنین عملی چندان عملی به نظر نمی رسد بلکه همانطور از عنوان این نوشتار بر می آید تنها نگاهی خواهد بود به وقایع تکنیکال و هدفهای بعدی قیمت جهانی اونس طلا و به عبارتی به این سوال پاسخ خواهیم داد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ ، قیمت جهانی اونس طلا احتمالا به چه اعداد مهمی دست پیدا خواهد کرد و نقاط حمایت و مقاومت مهم قیمت ها چه نرخهای هستند؟

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار های پایین مشخص است پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۸ سطح حمایت ۱۲۵۲ را لمس کند و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۱۷۳ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی افزایشی گوه یا کنج (wedge) نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۱۹۲۰ (بالاترین سطح ۶ سپتامبر ۲۰۱۱) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا چندین مرتبه در شکست سطح مقاومت ۱۳۷۹ ناموفق بوده است و این عدم توانایی قیمت، نشاندهنده تکمیل شدن حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۰۴۵ می باشد. همچنین الگوی گوه یا کنج که از سطح ۱۴۰۵ شکل گرفته نیز به تکمیل شدن این موج اصلاحی اشاره دارد و این الگو بیشتر یک الگوی کاهشی ادامه دهنده است زیرا بعد از روند نزولی از سطح ۱۹۲۰ تشکیل شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال به محض شکسته شدن سطح حمایت این الگو بیشتر تایید می گردد و این طور به نظر می رسد که در سه ماهه سوم سال شکست سطح حمایت ۱۲۵۲ بسیار محتمل باشد نه به خاطر اینکه قیمت به آن نزدیک شده است اما بیشتر به خاطر اینکه ساختار امواج از این الگو بیانگر آن است که این الگو رو به پایان است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سه موج این الگو را ساخته است که موج سوم یعنی موج C از پنج موج کوچک شکل گرفته است و این ساختار پنج موجی معمولا نشاندهنده تمام شدن موج افزایشی C است. در بیشتر موارد یک الگوی گوه شامل سه موج می باشد اما استثنا نیز وجود دارد که پنج موج یا حتی بیشتر یک الگوی گوه را تشکیل می دهند.

در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۸ حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۳۱۰ با قدرت شکسته شود سیگنالی در جهت افزایش قیمت و گسترش الگوی گوه صادر خواهد کرد که می تواند دو مرتبه سطح مقاومت ۱۳۷۹ را لمس کند در غیر این صورت همانطور که در بالا گفته شد در سه ماهه سوم سال میلادی جاری احتمال شکست سطح حمایت ۱۲۵۲ زیاد است.

لازم به ذکر است در چارت بعدی بررسی نوسانات قیمت جهانی اونس طلا تارگت نزولی ۱۲۲۵ را نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یا (۳) قرار دارد و الگوی سقف دو قلو ساخته شده در حوالی سطح ۱۳۶۶ نیز اشاره به تارگت نزولی در نزدیکی سطح ۱۲۴۰ دارد. در نمودارهای زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا