تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده

در مورد پیش بینی جهت قیمت جهانی اونس نقره که همواره یکی از مشکل ترین امور است تا جایی که بسیاری آن را امری دشوار دانسته اند، باید گفت هرچه بازار کاراتر و دینامیک تر باشد این کار مشکل تر است و قطعا بازار نقره به عنوان کارا ترین بازار دست خود را به این سادگی رو نخواهد کرد. مسئله هنگامی دشوار تر می شود که بازه های زمانی بلندتری را مد نظر قرار دهیم. شاید بتوان با تخمین قابل قبول از روز، هفته و ماه آتی سخن گفت اما هنگامی که صحبت از سال و دهه می شود باید اندکی احتیاط کرد.

بنابراین در این مقاله قصد ما الزاما پیش بینی دقیق وضعیت قیمت جهانی اونس نقره در بلند مدت نیست چرا که چنین عملی چندان عملی به نظر نمی رسد بلکه همانطور از عنوان این نوشتار بر می آید تنها نگاهی خواهد بود به وقایع تکنیکال و هدفهای بعدی قیمت جهانی اونس نقره و به عبارتی به این سوال پاسخ خواهیم داد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ ، قیمت جهانی اونس نقره احتمالا به چه اعداد مهمی دست پیدا خواهد کرد و نقاط حمایت و مقاومت مهم قیمت ها چه نرخهای هستند؟

برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۲ بین منطقه باریک ۱۵٫۰۸ و ۱۷٫۴۳ در نوسان باشد و بعد از آن احتمال شکست سطح حمایت ۱۵٫۰۸ و فرود بیشتر قیمت آن زیاد است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این محدوده باریک و خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی C از سطح ۳۵٫۳۶ تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس نقره در اوایل ماه سپتامبر ۲۰۱۷ در شکست سطح مقاومت ۱۷٫۴۳ و تثبیت بالای آن ناموفق بوده است و بعد از آن زمان نیز چندین بار تلاش کرد که از این سطح مقاومت عبور کند اما در هر بار ناموفق بود. از نظر تحلیل تکنیکال این عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۷٫۴۳ به معنای روند نزولی استوار قیمت از سطح ۲۱٫۱۱ (بالاترین سطح ۴ جولای ۲۰۱۶) است که دیر یا زود می تواند قیمت جهانی اونس نقره را به نرخهای پایین ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵) بکشاند.

یک سناریوی دیگر آنکه حرکت کاهشی قیمت جهانی اونس نقره از سطح ۲۱٫۱۱ در قالب موج (b) شکل گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۳٫۶۰ می باشد و پیش بینی می شود این موج در بالای سطح حمایت ۱۳٫۶۰ پایان یابد.

در هر دو مورد، پیش بینی می شود قیمت جهانی اونس نقره در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ابتدا تا سطح ۱۵٫۰۸ کاهش داشته باشد. بررسی نوسانات نزولی قیمت جهانی اونس نقره در چارت روزانه از سطح ۲۱٫۱۱ نیز تارگت نزولی پایین تر یعنی در حدود ۱۴٫۳۵ را نشانه گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c از سطح ۱۸٫۲۱ تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال استراتژیک تارگت نزولی ۱۴٫۳۵ به محض شکسته شدن سطح حمایت ۱۵٫۸۲ بیشتر تایید می شود و این در حالی است که در این مدت در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷٫۴۳ و تثبیت کندل هفتگی بالای آن موجب افزایش قیمت جهانی اونس نقره به سوی سطح مقاومت ۲۰٫۸۶ می شود که در چارت هفتگی پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره