تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی بیت کوین در ۱ الی ۳ ماهه آینده

در مورد پیش بینی جهت قیمت جهانی بیت کوین که همواره یکی از مشکل ترین امور است تا جایی که بسیاری آن را امری دشوار دانسته اند، باید گفت هرچه بازار کاراتر و دینامیک تر باشد این کار مشکل تر است و قطعا بازار بیت کوین به عنوان کارا ترین بازار ارزهای رمزینه و دیجیتال دست خود را به این سادگی رو نخواهد کرد. مسئله هنگامی دشوار تر می شود که بازه های زمانی بلندتری را مد نظر قرار دهیم. شاید بتوان با تخمین قابل قبول از روز، هفته و ماه آتی سخن گفت اما هنگامی که صحبت از سال و دهه می شود باید اندکی احتیاط کرد.

بنابراین در این مقاله قصد ما الزاما پیش بینی دقیق وضعیت قیمت جهانی بیت کوین در بلند مدت نیست چرا که چنین عملی چندان عملی به نظر نمی رسد بلکه همانطور از عنوان این نوشتار بر می آید تنها نگاهی خواهد بود به وقایع تکنیکال و هدفهای بعدی قیمت جهانی بیت کوین و به عبارتی به این سوال پاسخ خواهیم داد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ قیمت جهانی بیت کوین احتمالا به چه اعداد مهمی دست پیدا خواهد کرد و نقاط حمایت و مقاومت مهم قیمت ها چه نرخهای هستند؟

برای قیمت جهانی بیت کوین در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۸ پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۴۸۱۵ دلار سقوط کند و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود روند نزولی آغاز شده از سطح ۱۹۶۶۶ (بالاترین سطح ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷) هنوز پایدار و استوار است و این روند از سه موج تشکیل شده است که در حال حاضر در موج نزولی C قرار دارد و پیش بینی می شود در این موج به سوی سطح ۴۸۱۵ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی می باشد و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت پیشین ۶۴۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت بیت کوین نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. از نظر تئوری قیمت جهانی بیت کوین می تواند خود را تا حدود سطح حمایت ۳۱۹۳ پایین بکشاند و اگر این سطح حمایت نیز نتواند جلوی ریزش قیمت را بگیرد باید منتظر فرود بیشتر قیمت آن به سوی عدد منفی ۲۰۵۷- (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) باشیم.

با این حال سقوط قیمت بیت کوین تا این عدد منفی هیچ معنایی ندارد مگر اینکه بازار بیت کوین به طور دائم بسته شود. از نظر تحلیل تکنیکال الگوی گوه یا کنج کاهشی در چارت پایین تایید شده است که هدف نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۲۰۰۰ نشانه گرفته است. باید توجه داشت در کنار خطوط فیبوناچی پروجکشن از موج نزولی C یک سری خطوط فیبوناچی پروجکشن دیگری از این حرکت مشخص گردیده است که براساس روند نزولی از سطح ۱۹۶۶۶ به ۱۱۱۵۹ (پایین ترین سطح ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷) و ۱۱۶۸۸ (بالاترین سطح ۵ مارس ۲۰۱۸) رسم شده است.

برای اینکه در سه ماهه سوم سال میلادی جاری از سقوط قیمت بیت کوین به سطح ۴۸۱۵ مطمئن شویم می بایست حتما از سطح حمایت ۵۴۷۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) با قدرت عبور کند. سطح ۶۷۲۱ که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی قرار دارد نیز به عنوان مقاومت مهم بیت کوین عمل خواهد کرد که این سطح در نزدیکی سطح مقاومت دیگری ۶۴۳۷ دلار (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و به باور ما این منطقه مانع از هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت جهانی بیت کوین خواهد شد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی بیت کوین