تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۵۳۲ دلار در هر تن کاهش یابد و با سطوح مقاومت ۶۶۴۳ و ۶۷۲۵ مواجه شود و در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۸ نیز پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۶۳۲ را بشکند و تا سطوح حمایت بعدی ۶۱۹۰ و ۵۸۳۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از چرخه امواج اصلاحی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۱ ژانویه ۲۰۱۶) قرار دارد و این چرخه شامل سه موج بزرگ است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود اولین موج از این چرخه یعنی موج A در سطح ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) به پایان رسیده است و این موج ساختار پیچیده ی دارد و می تواند به تعداد زیادی از امواج کوچک تقسیم شود.

با وجود پیچیدگی آن نشان می دهد که این موج مشخصه موج اصلاحی را دارد و این مشخصه در تفسیر رفتار حرکتی قیمت مس در اطراف سطح ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) بسیار با اهمیت تلقی می شود. در چارت پایین مشخص است که قیمت مس از سطح ۷۳۱۲ یک حرکت اصلاحی نزولی عمیق را شروع کرده است و حرکت مشابهی را از سطح ۷۳۴۸ (بالاترین سطح ۷ ژوئن ۲۰۱۸) نیز شاهد بودیم و این دو نقطه بالای قیمت بیانگر تشکیل یک سقف دو قلو است.

بررسی امواج الیوت ویو تکمیل شدن موج ناموفق پنجم در سطح ۷۳۴۸ را تایید کرده است که با شمارش موج ۵ نامگذاری شده است. از نظر تحلیل تکنیکال هر دو سقف دو قلو و امواج الیوت به معکوس شدن روند افزایشی قیمت از سطح ۴۳۱۸ اشاره دارد. در پیش بینی اینکه قیمت مس در سه ماهه سوم سال میلادی جاری به سطوح ۶۱۹۰ و ۵۸۳۳ کاهش یابد شک و تردیدی نیست اما به احتمال زیاد در این مدت در حوالی سطوح ۶۶۳۲ و ۶۵۳۲ با حمایت روبرو شود و مقداری به سطح ۶۹۰۵ اصلاح کند و سپس روند نزولی خود را از سرگیرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۲۱۳۴ و ۲۱۱۴ کاهش یابد و با سطوح مقاومت ۲۱۶۶ و ۲۱۸۶ مواجه شود و در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۸ نیز پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۲۰۷۵ و ۱۹۲۳ کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) در سطح ۲۷۱۸ (بالاترین سطح ۱۹ آوریل ۲۰۱۸) به پیک و سقف خود رسیده است و نیروی شدید از سطح ۱۹۷۷ (پایین ترین سطح ۵ آوریل ۲۰۱۸) به ۲۷۱۸ نمایشی از خوشحالی خریداران است و چنین خوش بینی شدیدی معمولا در توسعه موج پنج دیده می شود.

در چارت پایین کاهش شدید قیمت از سطح ۲۷۱۸ سیگنالی در جهت عوض شدن جای خریداران با فروشندگان است و طی چند ماه آینده می تواند یک تصحیح قیمت باشد. از نظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۱۴۳۲ به ۲۷۱۸ نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح حمایت ۲۲۲۶ کاهش یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۲۰۷۵ دیده می شود که اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۱۹۲۳ خواهد شد.

در چارت بعدی سه موج این روند نزولی قیمت از سطح ۲۷۱۸ را ساخته است و تا کنون دو موج آن تکمیل شده است و هم اکنون قیمت آن در موج C قرار دارد که در این موج می تواند خود را تا سطوح ۲۰۷۵ و ۱۹۲۳ پایین بکشاند. یک مطالعه دقیق تر از از این روند نزولی نشان می دهد که الگوی پرچم بین ۲۴ آوریل و ۱۴ ژوئن شکل گرفته است که به تارگت نزولی ۱۷۵۰ اشاره دارد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن تارگت ۱۸۱۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C) را نشانه گرفته است که کمی بالاتر از سطح ۱۷۵۰ است.

با توجه به اینکه موج نزولی A بسیار تند و شارپی بوده است موج نزولی جاری C کمی به حالت زیگزاگی شکل خواهد بود. از منظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت بر روی ۲۱۴۵ دیده می شود که موقتا مانع از حرکت موج نزولی C شده است و حرکت اصلاحی افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی که در برخورد به این سطح اتفاق افتاده است به احتمال زیاد کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۷۳ خواهد بود و این حرکت صرفا یک پول بک به سوی الگوی پرچم در نظر گرفته می شود. در حرکت نزولی در این مدت چنانچه سطح حمایت ۲۱۴۵ دلار در هر تن با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C با تارگت های مشخص شده خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن