تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

مهمترین خبر امروز بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) است. انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا در روندی خنثی بین ۱٫۳۱۹۰ و ۱٫۳۲۵۰ به حرکت خود ادامه دهد. فعالان بازار به دقّت اخبار امروز را مورد توجه قرار می دهد تا واکنش آتی بانک فدرال را پیش بینی کنند. انتظار می رود تعداد اشتغال در ماه جولای با افزایش همراه بوده و به ۱۸۵۰۰۰+ برسد. 

آمار NFP ایالات متحده در این دوره احتمالاً این ماه با نوسانات قابل توجه همراه باشد زیرا پیش بینی های مختلفی در مورد آن وجود دارد و بازار به خوبی می داند که این آمار، بر سیاستهای آتی بانک فدرال (خصوصاً درباره توقف  QE) تاثیر خواهد داشت. روز چهارشنبه آمارهای اشتغال بخش خصوصی ADP با افزایش همراه بود و اکنون بسیار بر این باورند که اعلام قوی این آمار می تواند تاثیر مثبتی بر گزارش امروز NFP داشته باشد.

پیش بینی مارکت افزایش تعداد فرصتهای شغلی در ماه جولای به ۱۸۵۰۰۰+ و کاهش نرخ بیکاری به ۷٫۵% است و اعلام مثبت تولیدات ناخالص داخلی ، شاخص اشتغال بخش خصوصی و تعداد مدعیان اولیه بیکاری نشانه ای از بهبود شرایط آتی خواهد بود.

اعلام بهتر از حد انتظار این آمارها تاثیر زیادی بر حرکت زوج یورو – دلار خواهد داشت و چنانچه آمار امروز بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود این زوج ارز می تواند با شکست سطح ۱٫۳۱۹۰ براحتی تا منطقه ۱٫۳۱۶۴ ( سقف ابر ایچیموکوی) و ۱٫۳۱۵۰ کاهش یابد اما بیشتر از آن فعلا مورد توجه نیست زیرا برخی از سفارشات خرید در این منطقه چیده شده اند.

برای امروز سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۲۰ الی ۱٫۳۱۰۷ ( کف ابر ایچیمکوی و خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) چیده شده اند که می تواند از اطراف این منطقه خریداران را وارد بازار کند.  از سوی دیگر اگر امروز شاهد کاهش آمار اشتغال آمریکا و پایین تر از حد انتظارات باشیم، می توان به انتظار استمرار حرکت صعودی یورو بود و چنانچه قیمت بتواند به بالای ۱٫۳۳۰۰ صعود کند می تواند براحتی تا منطقه ۱٫۳۳۴۰ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) و ۱٫۳۳۵۰ الی ۱٫۳۳۶۵ ( خط بولینگر باند ۳۰ روزه به رنگ آبی ) افزایش یابد.

بنابراین برای امروز فعلا سفارشهای خرید به ترتیب در دو مرحله منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۹۰ و ۱٫۳۱۸۰ و آخرین مرحله در منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۵۰ و ۱٫۳۱۲۰ الی ۱٫۳۱۰۷  و سفارشهای فروش در دو محدوده نزدیکی ۱٫۳۲۵۰ و ۱٫۳۲۸۰ و آخرین مرحله در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۰۰ قرار دارند که می بایست به این سفارشات نیز توجه کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در این زوج ارز همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید در این هفته ی که گذشت کف قیمت در نزدیکی سطح ۹۷٫۶۴ ( بر روی خط فیب ۵۰ درصدی و کف ابر ایچیمکوی) ایجاد شد و از نزدیکی این منطقه شاهد افزایش قیمت بودیم و کندل استیک سفید رنگی که دیروز در چارت زیر بوجود آمد عملا برای امروز سیگنال خرید صادر کرده است و می توان در انتظار ادامه حرکت صعودی بود مخصوصا اگر امروز آمار اشتغال آمریکا قوی تر از آنچه که انتظار میرود اعلام شود آن وقت میتوان به انتظار صعود تا سطح ۱۰۰٫۴۵ بود.

برای امروز سفارشهای خرید زیادی روی منطقه ۹۹٫۲۵ و ۹۹٫۲۰ الی ۹۹٫۰۰ قرار دارند و مقاومت نیز در محدوده ۹۹٫۸۰ و ۱۰۰ تشکیل شده است که اگر نتواند جلوی تقویت قیمت را بگیرد، مطمئنا باید برای سطح ۱۰۰٫۴۵ ( بالاترین سطح روزهای ۲۴ و ۲۵ جولای) و ۱۰۰٫۵۵ ( بر روی خط روند نزولی رسم شده از بالاترین سطح روز ۲۲ مه ) الی ۱۰۱٫۰۵ ( بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) آماده باشیم. سطوح حمایت نیز به ترتیب در منطقه ۹۹٫۰۲ ( خط تنکان سن) و ۹۸٫۸۵ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۹۸٫۷۴ ( سقف ابر ایچیموکو) قرار دارند که نبایستی شکسته شوند.  

لازم به ذکر است که در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز منطقه کف قیمت در حدود ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۰٫۷۰ قرار دارند که سفارشات خرید چیده شده اند و چنانچه بتواند به بالای سطح مقاومت ۱۳۲٫۰۰ برسد هدف بعدی سطوح ۱۳۲٫۴۵ و ۱۳۲٫۷۴ ( بالاترین سطح روز ۲۴ جولای) خواهند بود.

در زوج ارز پوند – ین ژاپن هم اکنون زمینه برای افزایش قیمت به سوی منطقه ۱۵۱٫۹۲ ( سقف ابر ایچیمکوی روزانه) و ۱۵۲٫۰۲ ( بالاترین سطح روز ۱۷ جولای) فراهم شده است. منطقه حمایت یا کف در حدود ۱۵۰٫۰۰ الی ۱۴۹٫۷۶ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی ) قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

UsdChf :

در این زوج ارز از نحوه چینش سفارشهای خرید امروز می توان متوجه شد که سطح حمایت ۰٫۹۳۲۶ الی ۰٫۹۳۰۰ بسیار مستحکم بوده و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت افزایشی مناسب است. احتمالا قیمت این زوج ارز کمتر از ۰٫۹۳۲۶ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۰٫۹۳۰۰ نمی آید و نهایت کاهش تا همین منطقه نزدیکی ۰٫۹۳۰۰ است و با توجه به چینش سفارشهای خرید در نزدیکی این منطقه احتمالا افزایش قیمت پس از آن محتمل است.

با توجه به تثبیت قیمت بالای سطح ۰٫۹۳۶۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) انتظار داریم به سوی نرخهای ۰٫۹۴۰۰ و ۰٫۹۴۱۰ و حتی ۰٫۹۴۴۰ و ۰٫۹۴۵۰ افزایش یابد مخصوصا اگر امروز آمار اشتغال آمریکا قوی تر از حد پیش بینی ها اعلام شود البته باید توجه داشت که بیشتر از منطقه ۰٫۹۴۴۰ و ۰٫۹۴۵۰ فعلا بعید به نظر می رسد زیرا برای امروز سفارشات فروش این زوج ارز در نزدیکی منطقه ۰٫۹۴۴۰ و ۰٫۹۴۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک

GbpUsd :

امروز شاخص مدیران خرید بخش ساخت و ساز انگلیس (PMI) قوی تر از حد پیش بینی ها اعلام شد که هر چند در لحظه انتشار خبر موجب تقویت این زوج گردید اما هنوز موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۱٫۵۱۷۳ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱٫۵۲۰۰ نشده است .

در واقع به باور ما تمرکز اصلی پوند به گزارش تورم فصلی بانک مرکزی انگلیس (BOE) است که هفته آینده در روز چهارشنبه منتشر می شود و در واقع یکی از مهمترین رویدادهای هفته برای پوند خواهد بود و هرگونه تغییر در گزارش تورم، موجب نوسانات قابل توجه پوند خواهد شد.

اما قبل از آن همانطور که در تحلیل های امروز سایت گفته شد امروز عمده توجهات به شاخص اشتغال آمریکا معطوف است که می تواند جهت امروز این زوج ارز را مشخص سازد.

در نمودار روزانه همانطور که می بینید قیمت این زوج ارز پایین خط میانگین متحرک ۳۰ روزه بر روی نرخ ۱٫۵۲۰۹ قرار گرفته است و تا زمانیکه پایین این سطح قرار دارد می تواند با شکست سطح حمایت ۱٫۵۱۰۰ به نرخ ۱٫۵۰۵۰ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۴۸۱۴ به ۱٫۵۴۳۵) و ۱٫۵۰۴۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۶ جولای) کاهش یابد مخصوصا اگر امروز شاخص اشتغال آمریکا قوی تر از حد پیش بینی ها اعلام شود.

اما چنانکه آمار اشتغال ضعیف تر از حد پیش بینی ها اعلام شود و قیمت از سطح مقاومت ۱٫۵۲۰۹ عبور کند، سطوح بعدی مقاومت را می توان در منطقه ۱٫۵۲۵۴ و سپس ۱٫۵۲۸۴ الی ۱٫۵۳۰۰ دید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند