تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۷۲٫۷۷ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این موضوع را عدم توانایی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۷۴٫۴۲ نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۷٫۷۲ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا از سطح ۷۴٫۴۶ (بالاترین سطح ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸) و همچنین شکل گیری گوه افزایشی نشاندهنده تکمیل شدن چرخه امواج الیوت از سطح ۶۳٫۶۱ می باشد.

در چارت روزانه نیز مشخص است که برای قیمت نفت خام سبک آمریکا سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود این چرخه به عنوان موج (۵) طبقه بندی شود که آخرین موج از موج بزرگ تر (C) از سطح ۴۲٫۰۵ محسوب می شود.

با انتشار خبری مبنی بر افزایش عرضه نفت عربستان و نشانه هایی از کاهش رشد اقتصادی آسیا چشم انداز تقاضا برای نفت کاهش یافته و این مساله منجر به کاهش قیمت نفت شده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در توئیتی نوشت، ملک سلمان، پادشاه عربستان موافقت کرده که کشورش نفت بیشتری تولید کند.

واگرایی کاهشی در اندیکاتور RSI و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن بیانگر آن است که موج (C) در حوالی سطح مقاومت ۷۳٫۲۸ به پیک و سقف خود رسیده است و در حرکت نزولی چنانچه امروز در چارت تایم فریم یک ساعته بتواند از سطح حمایت ۷۲٫۷۷ عبور کند منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۲٫۱۹ و ۷۱٫۳۴ می شود. این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۳٫۹۸ موجب افزایش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۴٫۴۲ و ۷۴٫۹۵ خواهد شد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح حمایت ۷۷٫۴۲ کاهش یابد و این موضوع را ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۷۹٫۴۰ به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۸۰٫۴۹ به ۷۲٫۴۵ تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال رالی افزایشی قیمت از سطح ۷۲٫۴۵ قبلا پیش بینی می شد در حوالی سطح مقاومت ۷۵٫۵۲ پایان یابد اما این رالی قوی تر از حد انتظارات و پیش بینی بازار بود و بررسی امواج الیوت ویو از سطح ۸۰٫۴۹ بیانگر آن است که این رالی در موج B شکل گرفته است که دومین موج از الگوی مسطح یا سقف دو قلو است و هر دو این الگو به معکوس شدن رالی افزایشی قیمت اشاره دارند.

در چارت روزانه نیز مشخص است که بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و ریتریسمنت نشان می دهد که روند افزایشی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) در حوالی سطح مقاومت ۸۰٫۴۹ به پیک و سقف خود رسیده است. از منظر تحلیل تکنیکال قیمت نفت برنت دریای شمال دیر یا زود تا حدود سطح ۶۵ کاهش خواهد یافت که این سطح مماس با کف کانال نزولی رسم شده است یا حداقل اینکه دومرتبه می تواند سطح حمایت ۷۲٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را تاچ کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۸۰٫۴۹ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن