تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۵۱۲ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۴۷۲ کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی احتمالی ۳ از سطح ۶۷۴۸ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت مس به سطح حمایت ۶۵۱۲ نزدیک شده است و از این رو شانس کاهش قیمت آن به سوی سطح ۶۴۷۲ زیاد است و در چارت روزانه نیز کاهش قیمت آن از سطح ۷۳۴۸ (بالاترین سطح ۷ ژوئن ۲۰۱۸) به طور غیر عادی باریک است و این کاهش قیمت نه تنها مشابه با افزایش قیمت از سطح ۶۵۰۷ (پایین ترین سطح ۵ دسامبر ۲۰۱۷) به ۷۳۱۲ (بالاترین سطح ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷) نیست بلکه متقارن آن است.

این ارتباط تکنیکال به معنای آن است که موج اصلاحی کنونی قیمت مس می تواند به اندازه کاهش قیمت از سطح ۷۱۷۷ (بالاترین سطح ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷) قوی باشد و این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد این هفته در حوالی سطوح حمایت ۶۵۳۲ و ۶۵۰۷ یا کمی پایین تر از این منطقه حمایت اتفاق خواهد افتاد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۱۰۰ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۰۸۲ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده اند. از نگاه تحلیل تکنیکال پنج موج این موج بزرگ C را ساخته است و موج پنجم یعنی موج ۵ در حال کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۲۱۰۰ و ۲۰۸۲ است.

براساس طول موج ۴ موج ۵ نیز می تواند خود را تا حدود سطح ۲۰۸۲ پایین بکشاند و تجربیات تکنیکی بازار نشان می دهد که موج C به ندرت در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی پایان می یابد. بررسی چارت روزانه نیز گواه آن است که فروشندگان تمامی تلاش خود را برای کاهش قیمت تا سطح ۲۰۸۱ خواهند کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی (C) قرار دارد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۱۳ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش به سطح مقاومت بعدی ۲۱۳۳ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن