تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ8) پیش بینی می شود قیمت آن تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۷۴٫۴۲ دلار در هر بشکه قرار گرفته است به سوی سطح حمایت ۷۳٫۵۷ کاهش یابد و با شکست آن به سطح حمایت بعدی ۷۲٫۷۷ نزول کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۷٫۷۲ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی نزولی شارپی از سطح ۷۵٫۲۷ (بالاترین سطح ۳ جولای ۲۰۱۸) به شدت نشان می دهد که مومنتوم افزایشی قیمت از بین رفته است و بعد از آن حرکت پیوسته قیمت این از دست دادن قدرت افزایشی را تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا خط روند افزایشی رسم شده را شکسته است و این شکست به معنای آن است که روند افزایشی در حوالی سطح مقاومت ۷۴٫۹۵ معکوس شده است. این سطح مقاومت در کنار مقاومت دیگری در نرخ ۷۵٫۵۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۲٫۰۵) در چارت روزانه این منطقه را تبدیل به مقاومت مهم نفت آمریکا کرده است.

خط روند افزایشی رسم شده نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا کم و بیش در حوالی سطح مقاومت ۷۵٫۳۳ به پیک و سقف خود رسیده است و در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۴٫۴۲ موجب افزایش به سطوح ۷۴٫۹۵ و ۷۵٫۸۰ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸ به میزان ۴٫۵۰۰- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است رقم قبلی ۹٫۲۲۸- میلیون بشکه کاهش داشت.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۹٫۸۹۱- میلیون بشکه به میزان ۵٫۲۰۰- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است که می تواند موجب افزایش قیمت در بازار نفت در لحظه انتشار خبر شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۷۷٫۴۲ را دو مرتبه لمس کند و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۶٫۷۲ کاهش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت نشان داده اند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۷۳٫۷۴ به ۷۹٫۷۰ تشکیل شده اند. بررسی امواج الیوت ویو بیانگر شکل گیری یک الگوی مسطح یا فلت بزرگ از سطح ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) است که شامل سه موج می باشد.

این رالی قیمت از سطح ۷۲٫۴۵ (پایین ترین سطح ۱۸ ژوئن ۲۰۱۸) در قالب موج دوم یعنی موج B صورت گرفته است و این موج در سطح ۷۹٫۷۰ به پیک و سقف خود رسیده است و پیش بینی می شود در موج نزولی C قرار گیرد و کل حرکت موج B را به نرخهای پایین برگشت یا معکوس کند که از نظر طولی به اندازه ای موج نزولی A خواهد بود.

چارت روزانه نفت برنت دریای شمال نیز نشان می دهد براساس بررسی تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن و ریتریسمنت رالی افزایشی قیمت از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژوئن ۲۰۱۶) در سطح ۸۰٫۴۹ به پیک و سقف خود رسیده است و الگوی سقف دو قلو در حال شکل گیری است که به محض شکست سطح حمایت ۷۲٫۷۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) بیشتر این الگو را تایید خواهد کرد.

به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال در هفته های آتی دیر یا زود می تواند خود را تا حدود سطح ۶۵٫۰۰ پایین بکشاند یا اینکه حداقل تا سطح حمایت ۷۲٫۷۰ اصلاح کند. این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۸٫۵۹ موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت به نزدیکی سطح مقاومت بعدی ۷۹٫۴۰ دلار در هر بشکه می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن