تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۳۴۱ دلار در هر تن را دوباره لمس کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت مس در موج نزولی ۳ قرار گرفته است که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۸۳۷ می باشد و بخشی از این موج از سطح ۶۶۱۲ شامل پنج موج کوچک تر است. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج ۳ سطح حمایت قیمت مس را بر روی ۶۳۴۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که باعث تشکیل حرکت اصلاحی شده است و موج چهارم یعنی موج iv این حرکت اصلاحی را موجب شده است اما به باور ما این موج در موج پنجم یعنی موج v معکوس خواهد شد.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ نشان می دهد که قیمت مس در حال کاهش به سوی سطح ۶۱۹۰ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۴۴۷ شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطوح مقاومت بعدی ۶۴۷۲ و ۶۵۱۲ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۲۰۸۲ مورد حمایت قرار گیرد و مدتی را در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه مجدد مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۱۳ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۲۰۸۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده است و این موج می تواند به پنج موج تقسیم شود و این ساختار امواج الیوت ویو اشاره به تکمیل شدن موج نزولی C در حوالی سطح حمایت ۲۰۸۲ دارد.

این سطح حمایت در نمودار روزانه مصادف با حمایت دیگری در نرخ ۲۰۸۱ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از موج نزولی (C) قرار دارد. به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی در روزهای آینده می تواند تا سطح ۲۱۹۷ افزایش داشته باشد که این سطح در نزدیکی سقف موج ۴ می باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۰۸۲ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۲۰۵۰ دلار در هر تن می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن