تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۱۲۶۷ و ۱۲۷۷ افزایش داشته باشد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۷ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت ۱۲۵۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۱۳۰۹ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۲۶۷ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت نیز شکسته شود موجب تقویت بیشتر آن به سطح مقاومت بعدی ۱۲۷۷ خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال بعد از چند روز نوسان قیمت در زیر سطح حمایت ۱۲۵۷ سیگنال بازار نشان می دهد که این حرکت اصلاحی و افزایشی از سطح ۱۲۳۷ (پایین ترین سطح ۳ جولای ۲۰۱۸) ممکن است امتداد یابد. از منظر تحلیل تکنیکال سه موج کوچک این حرکت اصلاحی را دربرگرفته است و موج سوم یعنی موج c می تواند قیمت جهانی اونس طلا را تا سطوح ۱۲۶۷ و ۱۲۷۷ هدایت کند و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۲۵۰ تاییدی در جهت از سرگیری روند نزولی قیمت خواهد بود.

پس از آنکه روز جمعه هفته پیش آمارها نشان داد که نرخ بیکاری در آمریکا در ماه ژوئن رشد داشته است و میزان دستمزدها کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شده است، ارزش دلار آمریکا به کمترین نرخهای ۳ هفته گذشته کاهش یافت و تضعیف ارزش دلار آمریکا با ارزان تر کردن کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا برای خریداران غیرآمریکایی موجب تقویت قیمت جهانی طلا شده است.

از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست. به طور کلی این یکی از اصول پذیرفته شده بازار طلا است که طلا و دلار همسفران خوبی نیستند و معمولا در دو جهت متفاوت حرکت می کنند.

البته باید اینجا این نکته را اضافه کنم که این تنها یکی از چندین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا می باشد و بسیاری مواقع دیده شده که این دو دست در دست هم به راه خود ادامه می دهند و قانون فوق را بی اعتبار می کنند. از سوی دیگر تعرفه های جدید دولت آمریکا علیه ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای چینی از روز جمعه هفته پیش به اجرا گذاشته شده و وزارت بازرگانی چین نیز با اعلام تعرفه ۲۵ درصدی بر ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی این اقدام را تلافی کرده است.

عواملی همچون آشفتگی در بازارهای سهام، انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی از آمریکا و عقب نشینی بانک فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره می تواند موجب رشد قیمت اونس طلا شود. دلایل فوق همگی از دلایل مهمی هستند که بر قیمت طلا در بازار های جهانی تاثیر مهمی دارند و خواهند داشت.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا خبر خاصی  منتشر نخواهد شد و تنها خبر مورد توجه بازار استعفای وزیر برکسیت انگلیس و عمیق‌ تر شدن شکاف در دولت ترزا مه است که به تقویت قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۲۵۷ کمک کرده است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا