تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ8) پیش بینی می شود تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۷۴٫۴۲ دلار در هر بشکه تثبیت شده است، سطح حمایت ۷۲٫۱۹ را تاچ کند و این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و خط روند نزولی رسم شده نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۷٫۷۲ تشکیل شده است. به باور ما این موج در سطح ۷۵٫۲۷ (بالاترین سطح ۳ جولای ۲۰۱۸) به پیک و سقف خود رسیده است و موج اصلاحی نزولی جاری هنوز تکمیل نشده است و برخورد قیمت به سطح حمایت ۷۲٫۱۹ نتوانسته خود را به بالای خط روند نزولی رسم شده برساند و این ناتوانی قیمت در عبور از خط روند نزولی به معنای آن است که هنوز روند کاهشی قیمت از سطح ۷۵٫۲۷ پایدار است.

در چارت روزانه نیز همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا موفق به شکست سطح مقاومت ۷۵٫۵۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۲٫۰۵) نشده است و این موضوع نشاندهنده وارونه یا معکوس شدن روند صعودی آغاز شده از سطح ۴۲٫۰۵ است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۴٫۴۲ موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۷۴٫۹۵ و ۷۵٫۸۰ خواهد شد که در چارت یک ساعته پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۷۷٫۴۲ قیمت آن به ترتیب به سوی سطوح حمایت بعدی ۷۶٫۷۲ و ۷۶٫۴۷ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به نزول قیمت به سطح حمایت بعدی ۷۵٫۵۲ شود و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت نشان داده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲  درصدی از روند صعودی ۷۲٫۴۵ به ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) تشکیل شده اند. بررسی امواج الیوت ویو بیانگر شکل گیری یک الگوی مسطح یا فلت بزرگ از سطح ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) است که شامل سه موج می باشد.

در چارت پایین کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۷۹٫۷۰ (بالاترین سطح ۲۹ ژوئن ۲۰۱۸) در موج سوم یعنی موج C شکل گرفته است و به محض شکسته شدن سطح حمایت ۷۲٫۷۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) این الگو بیشتر تایید می گردد.

الگوی سقف دو قلو و کانال افزایشی هر دو نشان می دهند که قیمت نفت برنت دریای شمال در هفته های آینده تا حدود سطح ۶۵ کاهش می یابد یا اینکه حداقل می تواند تا سطح حمایت ۷۲٫۷۰ اصلاح کند. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت افزایشی به بالای سطح مقاومت ۷۷٫۴۲ محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۸٫۵۹ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن