تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن قیمت آن با سطح مقاومت ۶۴۲۲ دلار در هر تن مواجه شده است و می بایست از این سطح مقاومت عبور کند تا سیگنال خرید به سطح مقاومت بعدی ۶۴۸۴ صادر کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی ۶۷۴۸ به ۶۲۲۱ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این روند در قالب پنج موج شکل گرفته است و این موج که از سطح ۶۲۲۱ شروع شده است در قالب موج ۴ صورت گرفته است که پیش بینی می شود بعد از آن در موج نزولی ۵ قرار گیرد و به نرخهای پایین کاهش یابد. براساس شمارش این موج این حرکت اصلاحی ممکن است در حوالی سطح ۶۴۲۲ پایان یابد اما با این حال سیگنال قیمت مس در چارت روزانه کمی متناقض به نظر می رسد و به جای اینکه در اطراف سطح ۶۴۲۲ پایان یابد ممکن است این حرکت اصلاحی افزایشی کمی دیگر امتداد داشته باشد.

در چارت پایین قیمت جهانی مس بعید به نظر می رسد که دوباره شاهد کندل استیک سفید رنگ در معاملات امروز باشیم و این کندل استیک بعد از یک الگوی سایه بلند چکش بوجود آمده است و این دو با هم یک الگوی برگشتی افزایشی قدرتمند را ساخته اند.

از نظر تحلیل تکنیکال این دو کندل استیک به همراه کندل استیک قبلی در روز ۵ جولای ۲۰۱۸ یک الگوی برگشتی قدرتمند به نام ستاره صبحگاهی را ایجاد کرده اند. باید توجه داشت اگر به هر دلیلی قیمت مس نتواند از سطح مقاومت ۶۴۲۲ عبور کند ممکن است مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۶۳۴۵ اصلاح کند و دوباره با افزایش قیمت روبرو شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۱۱۲ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۱۳۷ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و اندیکاتور مک دی در تایم فریم یک ساعته نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی آلومینیم آلیازی در بازار بورس فلزات لندن دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۲۳۵۳ به ۲۰۷۱ تشکیل شده اند.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای خط روند نزولی رسم شده رسیده است و این شکست خط روند به همراه واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی (MACD) اشاره به وارونه یا معکوس شدن روند نزولی قیمت دارد.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر سطح حمایت قیمت را بر روی ۲۰۸۱ نشان داده است که می تواند قیمت را به سطح مقاومت ۲۱۴۵ برساند که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (C) تشکیل شده اند. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۲۰۹۰ دلار در هر تن خواهد بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن