تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۶۲۵۹ دلار در هر تن اصلاح داشته باشد و این موضوع را تثبیت قیمت آن در بالای سطح ۶۰۸۱ (پایین ترین سطح روز گذشته) در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این کف دو قلوی کوچک در حوالی سطح حمایت ۶۰۸۱ ساخته شده است و این الگو از آنجایی که پس از تکمیل شدن چرخه پنج موجی از سطح ۶۶۹۲ بوجود آمده از اطمینان بیشتری برخوردار است. این الگو بیانگر آن است که قیمت مس یکی دو روزی را بین محدوده ۶۰۸۱ و ۶۱۹۱ سپری خواهد کرد یا اینکه به سوی سطح ۶۲۵۹ اصلاح می کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۸۳۷ به ۶۰۸۱ دیده می شود.

برای امروز چنانچه قیمت مس به سطح ۶۲۶۰ اصلاح کند شکست اخیر قیمت به پایین سطح حمایت ۶۱۹۰ در چارت روزانه را نامعتبر خواهد کرد و این سطح حمایت ۶۱۹۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ تشکیل شده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط کاهش قیمت به زیر سطح ۶۰۸۱ منجر به استمرار روند نزولی قیمت به سوی سطح ۵۸۳۳ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۰۸۲ را بشکند و تا سطوح مقاومت بعدی ۲۱۰۰ و ۲۱۳۴ افزایش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت مربوطه به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۲۰۸۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده است و این موج در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و به نظر می رسد موج سوم یعنی موج ۳ در سطح ۲۰۵۳ (پایین ترین سطح ۱۱ جولای ۲۰۱۸) به پایان رسیده است.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت بعدی مشاهده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی ۴ قرار گرفته است که در این موج پیش بینی می شود تا حدود سطح ۲۱۳۳ افزایش داشته باشد که این سطح در نزدیکی پیک یا سقف موج iv است که چهارمین مولفه موج از موج ۴ محسوب می شود.

لازم به ذکر است واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته RSI نیز اشاره به نقویت بیشتر قیمت این فلز دارد. با این حال از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی ابتدا می بایست قیمت به بالای سطح مقاومت ۲۰۸۲ دست یابد تا سیگنال خرید به سوی سطوح ۲۱۰۰ و ۲۱۳۳ صادر گردد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۲۰۵۰ منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطوح ۲۰۳۰ و ۱۹۹۸ دلار در هر تن خواهد شد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن