تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۹٫۱۹ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۶۷٫۸۷ صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت در چارت پایین مشخص کرده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۵۹ به ۷۴٫۸۰ تشکیل شده اند و چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۷۴٫۷۰ هنوز تکمیل نشده است.

از نظر تحلیل تکنیکال سطح حمایت ۶۹٫۱۹ باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی در موج چهارم یعنی موج ۴ شده است که به باور ما این موج در حوالی سطح مقاومت ۷۰٫۵۲ به پایان خواهد رسید و بعد از آن باید منتظر از سرگیری روند کاهشی قیمت نفت خام سبک آمریکا این بار در موج نزولی ۵ باشیم که می تواند قیمت را تا سطوح ۶۹٫۱۹ یا ۶۷٫۸۷ پایین بکشاند.

بررسی امواج الیوت ویو در چارت روزانه بیانگر تکمیل شدن چرخه بلند مدت پنج موجی از سطح ۴۲٫۰۵ است و کف موج چهارم یعنی موج (۴) در سطح ۶۴٫۳۵ ساخته شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از این چرخه قرار دارد. امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت خام سبک آمریکا دوباره می تواند به این سطح نزدیک شود و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح حمایت ۷۱٫۲۴ شکسته شده است و تارگت نزولی بعدی بر روی ۶۷٫۲۷ قابل پیش بینی است.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۰٫۵۲ اندکی باعث برگشت و اصلاح قیمت نفت خام سبک آمریکا به نزدیکی سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۷۲٫۵۶ را تاچ کند و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۱٫۴۷ سقوط کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت نشان داده اند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۹٫۵۱ تشکیل شده اند. از منظر تحلیل تکنیکال این موج سومین موج از الگوی بزرگ تخت یا فلت (Flat) از سطح ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) محسوب می شود.

به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۷۲٫۵۶ اتفاق افتاده است صرفا یک پول بک (Pullback) به نزدیکی خط روند افزایشی رسم شده می باشد و از آنجایی که قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر این خط روند کاهش یافته این به معنای وارونه شدن روند افزایشی از سطح ۶۱٫۷۶ (پایین ترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۸) است و به احتمال زیاد این حرکت پول بک در اطراف سطح مقاومت ۷۴٫۵۴ پایان یابد و بعد از آن باید منتظر از سرگیری روند کاهشی قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح حمایت ۷۲٫۵۶ باشیم.

برای امروز کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۷۱٫۴۷ الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح ۷۹٫۵۱ را تایید خواهد کرد که بعد از آن می تواند تارگت نزولی ۶۴٫۵۰ را نمایان سازد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۴٫۵۴ اندکی باعث برگشت و اصلاح قیمت نفت برنت دریای شمال به نزدیکی سطح مقاومت ۷۵٫۴۹ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن