تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین سطوح ۶۱۹۱ و ۶۲۵۹ دلار در هر تن در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. شروع حرکات بازار می تواند قیمت جهانی اونس طلا را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

از این رو باید امروز منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود و تا آن زمان انتظار می رود تا زمانی که قیمت جهانی مس حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۸۳۷ به ۶۰۸۱ تشکیل شده است و بررسی امواج الیوت ویو نشاندهنده جریان موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۸۳۷ است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۲۵۹ با قدرت شکسته شود موج باستمرار این موج (۴) به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۳۶۹ خواهد شد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۶۱۹۱ منجر به کاهش قیمت مس به سطوح ۶۱۳۳ و ۶۰۸۱ می شود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت روزانه قیمت مس در تلاش برای تثبیت در بالای سطح حمایت ۶۱۹۰ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ تشکیل شده است و تا زمانیکه قیمت مس در بالای این سطح حمایت در نوسان است احتمال تشکیل یک حرکت پول بک به سوی سطح ۶۵۳۲ وجود دارد که این سطح بر روی خط گردن از الگوی سقف دو قلو مشخص گردیده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۰۳۰ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۹۹۸ می شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت نشان داده اند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی ۲۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده اند و این موج از پنج موج کوچک تر ساخته شده است و هم اکنون قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی ۳ در حال کاهش است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج ۳ خود به پنج موج کوچک تر نیز تقسیم شده است و در حال حاضر موج پنجم یعنی موج v در حال ریزش قیمت به سوی سطح ۱۹۹۸ است. تجربیات تکنیکال نشان می دهد که خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی معمولا به عنوان سطح حمایت قوی عمل می کند و از این رو احتمال می رود که پس از کاهش قیمت به سطح حمایت ۱۹۹۸ شاهد حرکت اصلاحی و افزایشی باشیم.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۰۸۲ با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح مقاومت بعدی ۲۱۰۰ و ۲۱۳۳ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن