تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) تحلیل قبلی هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۹٫۱۹ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورت شکست آن سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۶۷٫۸۷ صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت در چارت پایین مشخص کرده است. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۵۹ به ۷۴٫۸۰ تشکیل شده اند.

حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۶۹٫۱۹ اتفاق افتاده تکمیل شده است که این موضوع را بررسی ساختار امواج اصلاحی و کاهش عمیق قیمت از سطح ۷۱٫۶۶ (بالاترین سطح ۱۳ جولای ۲۰۱۸) نشان داده است. در چارت روزانه کاملا مشخص است که حرکت اصلاحی قیمت صرفا یک حرکت پول بک به سوی سطح حمایت پیشین ۷۱٫۲۴ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۰۰ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۰۵ بوده است و شکسته شدن این سطح حمایت زمینه را برای سقوط به سوی سطح ۶۷٫۲۷ فراهم آورده است اما بهتر است تارگت نزولی واقع بینانه را در حدود سطح ۶۹٫۱۹ در نظر گرفت.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای اینکه از کاهش قیمت به سطح ۶۹٫۱۹ مطمئن شویم لازم است که سطح حمایت ۷۰٫۵۲ با قدرت شکسته شود و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۱٫۱۰ اندکی باعث برگشت و اصلاح قیمت نفت خام سبک آمریکا به نزدیکی سطح مقاومت ۷۱٫۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c) خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۷۴٫۲۸ را لمس کند و در صورت شکست آن به سوی سطوح حمایت بعدی ۷۳٫۶۷ و ۷۳٫۱۵ سقوط کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت در چارت پایین به وضوح نشان داده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۷۴٫۲۸ بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۹٫۱۵ به ۷۲٫۶۷ تشکیل شده است و حرکت اصلاحی که از سطح ۷۲٫۶۷ رخ داده به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۷۶٫۰۶ پایان یافته است که این موضوع را بررسی ساختار امواج اصلاحی و عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۷۶٫۰۹ نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین مشخص شده است اصلاح قیمت از سطح ۷۲٫۶۷ در واقع آخرین تلاش برای نگه داشتن قیمت در بالای سطح حمایت اصلی ۷۲٫۷۰ در چارت روزانه می باشد.

در چارت روزانه پایین این سطح حمایت اصلی ۷۲٫۷۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹ قرار دارد و در حرکت نزولی چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود با تایید الگوی سقف دو قلو در اطراف سطح ۸۰٫۴۹ می تواند تارگت نزولی ۶۷٫۸۹ را نمایان سازد.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۷۶٫۰۹ اندکی باعث برگشت و اصلاح قیمت نفت برنت دریای شمال به نزدیکی سطح مقاومت ۷۶٫۹۰ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن