تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۲۳۷ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۲۲۵ کاهش یابد و این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۱۳۰۹ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا در روز ۱۳ جولای سطح ۱۲۳۶ را لمس کرده است که این پایین تر از سطح ۱۲۳۷ در روز ۳ جولای بوده است و این مساله اشاره به استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۱۲۲۵ دارد. برای امروز کاهش قیمت جهانی اونس طلا به سطح ۱۲۲۵ الگوی بزرگ سقف دو قلو در چارت روزانه را تایید خواهد کرد که می تواند در میان مدت تارگت نزولی ۱۱۴۵ را نمایان سازد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۱۲۴۷ خواهد بود و تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن اندکی باعث افزایش قیمت جهانی اونس طلا به سطح مقاومت بعدی ۱۲۵۷ می شود.

با توجه به اینکه احتمال افزایش نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا رو به افزایش است و بانک مرکزی آمریکا در گزارش شش ماهه خود به کنگره به رشد با ثبات اقتصاد آمریکا در نیمه نخست سال تاکید کرده است و تصریح نموده که بانک فدرال رزرو آمریکا انتظار دارد روند افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه یابد، قیمت جهانی اونس طلا به کمترین نرخهای ۷ ماهه گذشته کاهش یافته است.

از سوی دیگر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر به ۷۹۵٫۱۸۹ تن کاهش یافته است و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطۀ بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

باید توجه داشت تقویت ارزش دلار آمریکا باعث گران تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند. تقویت ارزش دلار آمریکا با گران تر کردن کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا برای خریداران غیرآمریکایی موجب کاهش قیمت جهانی طلا شده است. از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گران تر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد.

گمانه زنی ها از افزایش دو پله دیگر نرخ بهره بانک فدرال تا پایان سال میلادی جاری عاملی است که دلیل اصلی کاهش قیمت جهانی اونس طلا می باشد و به نظر می رسد که همچنان محرک خوبی برای ادامه این روند باشد.

بنابراین انتظار کاهش طلا به ۱۲۳۷ و ۱۲۲۵ امر چندان غیر معقولی نیست. این هفته به غیر از شاخص خرده فروشی آمریکا ، سرمایه ‌گذاران منتظر شهادت دادن رئیس بانک مرکزی آمریکا جرومی پاول هستند و بازار در انتظار واکنش ها و مواضع پاول نسبت به سیاستهای پولی آینده خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا