تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۲۵۹ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۳۶۹ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۲۵۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۸۳۷ به ۶۰۸۱ تشکیل شده است و بررسی امواج الیوت ویو سیگنال خرید در موج افزایشی (۴) صادر کرده است که این چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۸۳۷ می باشد که می تواند قیمت را به بالای سطح مقاومت ۶۲۵۹ برساند.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج از سه موج تشکیل شده است و موج سوم یعنی موج c هنوز به طور کامل باز نشده است و بررسی امواج الیوت ویو بیانگر آن است که موج (۴) قادر است قیمت مس را تا سقف موج ۴ یعنی اطراف سطح ۶۴۵۹ هدایت کند.

در چارت روزانه نیز قیمت در اطراف سطح ۶۱۹۰ مورد حمایت قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ قرار دارد و پیش بینی می شود قیمت آن برای چند روزی بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی خط گردن از الگوی سقف دو قلو افزایش یابد. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۱۹۱ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۱۳۳ می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۰۳۰ را بشکند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۹۹۸ می شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت نشان داده اند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی ۲۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده اند و این موج از پنج موج کوچک تر ساخته شده است و هم اکنون قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی ۳ در حال کاهش است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج ۳ خود به پنج موج کوچک تر نیز تقسیم شده است و در حال حاضر موج پنجم یعنی موج v در حال ریزش قیمت به سوی سطح ۱۹۹۸ است. تجربیات تکنیکال نشان می دهد که خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی معمولا به عنوان سطح حمایت قوی عمل می کند و از این رو با توجه به واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI در تایم فریم یک ساعته احتمال آن می رود که پس از کاهش قیمت به سطح حمایت ۱۹۹۸ شاهد حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی باشیم.

از آنجایی که حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۲۰۳۰ به نزدیکی سطح مقاومت ۲۰۶۲ رخ داده کاملا به نرخهای پایین معکوس و وارونه شده است این احتمال قویا وجود دارد که فروشندگان آلومینیم آلیاژی دوباره در موج نزولی C وارد بازار شوند. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۲ با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح مقاومت بعدی ۲۰۸۲ و ۲۱۰۰ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن