تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطح ۶۷٫۸۷ دلار در هر بشکه مورد حمایت قرار گیرد و مدتی را در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۶۹٫۱۹ اصلاح کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و امواج الیوت نشان داده است.

با پیوستن صدها کارگر دیگر به اعتصاب نفتی در نروژ، این اعتصاب شدت بیشتری به خود گرفته است که این خبر فعلا باعث شده تا قیمت نفت کمی از سقوط دیروز خود را جبران کند. همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از روند صعودی ۶۳٫۵۹ به ۷۴٫۸۰ تشکیل شده است.

هر چند قیمت نفت خام سبک آمریکا پس از شکست سطح حمایت ۶۹٫۱۹ به شدت کاهش یافته است اما پیش بینی می شود امروز در نزدیکی سطح ۶۷٫۸۷ مورد حمایت قرار گیرد و مقداری شاهد حرکت های اصلاحی باشیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۶۷٫۵۸ می بایست در سناریوی بالا تجدید نظر کرد زیرا این حرکت شکست سطح حمایت ۶۷٫۸۷ را تایید خواهد کرد و باعث کاهش بیشتر قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۶٫۲۴ خواهد شد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی مشخص گردیده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود در نزدیکی سطح ۷۱٫۶۶ حمایت شود و این احتمال وجود دارد که مدتی را در بالای این سطح در نوسان باشد یا اینکه مقداری به نزدیکی سطح مقاومت ۷۳٫۵۶ اصلاح کند.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C از سطح ۷۹٫۷۰ تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال این موج به پنج موج کوچک تقسیم شده است و این تقسیم نشان می دهد که موج نزولی C به پایان رسیده است و احتمالا برای مدتی قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای سطح حمایت ۷۱٫۶۶ در نوسان باشد.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال به پایین سطح حمایت ۷۲٫۷۰ کاهش یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹ قرار دارد و برای اینکه از شکست سطح حمایت ۷۲٫۷۰ مطمئن شویم لازم است که کندل روزانه قیمت در به پایین سطح ۷۱٫۵۲ (پایین ترین سطح ۱۶ جولای ۲۰۱۸) تثبیت شود که در این صورت می توان انتظار ریزش قیمت تا سطح حمایت بعدی ۶۷٫۸۹ دلار در هر بشکه را داشت. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن