تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) دوباره سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۶٫۲۴ دلار در هر بشکه ریزش داشته باشد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین دیده می شود.

در نمودار پایین این تجزیه و تحلیل براساس روند صعودی ۶۳٫۵۹ به ۷۴٫۸۰ ارائه شده است که نشان می دهد قیمت آن دو مرتبه توانسته به پایین سطح حمایت ۶۷٫۸۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) کاهش یابد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد. حتی اگر هم مجموعه ای از این خطوط فیبوناچی ریتریسمنت موثر نباشد اما هنوز در ارائه اهداف نزولی به خوبی کاربرد دارد.

در واقع همانطور که قبلا گفته شد فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت روزانه نیز نفت خام سبک آمریکا نیز به وضوح مشخص است که قیمت آن به سطح حمایت ۶۷٫۲۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۰۵) نزدیک شده است و پیش بینی می شود امروز یا فردا این سطح حمایت نیز با قدرت شکسته شود و فروشندگان را تا سطح حمایت بعدی ۶۴٫۳۵ وارد بازار کند. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی بسیار کوتاه و محدود به نزدیکی یکی از سطوح مقاومت ۶۸٫۴۴ یا ۶۹٫۱۹ خواهد بود.

از منظر تحلیل بنیادی بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۱۳ جولای ۲۰۱۸ به میزان ۶۲۹+ هزار بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که رقم قبلی به میزان ۶٫۷۹۶- میلیون بشکه کاهش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱۲٫۶۳۳- میلیون بشکه به میزان ۳٫۶۲۲- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا  (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است که می تواند موجب افزایش قیمت در بازار نفت در لحظه انتشار خبر شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) دوباره سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود سطح حمایت ۷۱٫۶۶ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۷۰٫۴۹ نزول کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۷۲٫۷۵ و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

گزارش انستیتوی نفت آمریکا در مورد افزایش ۶۲۹ هزار بشکه ای ذخایر نفت آمریکا نشان داد که بازار همچنان با احتمال مازاد عرضه روبرو است و آمارهای رسمی وزارت انرژی آمریکا در مورد میزان ذخایر نفت این کشور امروز منتشر خواهد شد.

همانطور که در نمودار بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده اند که این موج از سطح ۷۹٫۷۰ آغاز گردیده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۷۱٫۶۶ رخ داده است بسیار ضعیف و کوتاه بوده که نتوانسته حتی به بالای سطح مقاومت ۷۲٫۷۵ برسد و سریعا به نرخهای پایین وارونه شده است که این اشاره به استمرار موج نزولی C دارد.

در چارت روزانه نفت برنت دریای شمال نیز سطح حمایت ۷۲٫۷۰ با قدرت شکسته شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹ قرار داشت و شکسته شدن این سطح به معنای کاهش بیشتر به سوی سطح حمایت بعدی ۶۷٫۸۹ می باشد و با تایید الگوی سقف دو قلو در حوالی سطح ۸۰٫۴۹ می بایست منتظر فرود قیمت تا حدود سطح ۶۵٫۰۰ بود که این سطح مماس با کف کانال نزولی است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی بسیار کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۲٫۷۵ دلار در هر بشکه خواهد بود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن