تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ8) پیش بینی می شود قیمت آن قبل از شروع حرکت افزایشی مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۶۸٫۲۳ دلار در هر بشکه اصلاح کند و بعد از آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۶۸٫۹۷ افزایش یابد و این موضوع را در چارت پایین بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و شکسته شدن خط روند نزولی رسم شده نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۲۷ به ۶۸٫۲۳ تشکیل شده اند و قیمت نفت خام سبک آمریکا به بالای خط روند نزولی رسم شده رسیده است و احتمال دارد قبل از افزایش دوباره به خاطر عدم تثبیت بالای سطح مقاومت ۶۸٫۹۷ مقداری به نزدیکی این خط روند برگردد و بعد از آن دوباره با ورود خریداران به بازار با افزایش قیمت روبرو شود.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در سطح ۶۷٫۲۷ مورد حمایت جدّی قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۴۲٫۰۵ قرار دارد. از منظر تحلیل تکنیکال هنوز معلوم نیست این حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۶۷٫۲۷ رخ داده است تا چقدر قدرت و توان اصلاح و افزایش را دارد اما پیش بینی می شود این حرکت اصلاحی افزایشی در حوالی زیر سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ پایان یابد.

برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۶۸٫۲۳ باعث فرود قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۶۷٫۶۱ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۷۳٫۳۸ را بشکند و سیگنال خرید صادر نماید و تا سطح مقاومت بعدی ۷۴٫۷۴ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو در چارت بعدی نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۷۳٫۳۸ و ۷۴٫۷۴ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از چرخه سه موجی از سطح ۸۰٫۴۹ تشکیل شده اند و به باور ما این چرخه تکمیل شده است و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن موج نزولی C تقریبا به اندازه طول موج نزولی A بوده است.

این برابری و حرکت اصلاحی شارپی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۷۱٫۱۹ به معنای تغییر نامحسوس تمایلات بازار است و این نشان می دهد که فروشندگان یا خسته شده اند یا دیگر قدرتی برای کاهش قیمت آن در چارت بعدی ندارند.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی قیمت از سطح ۸۰٫۴۹ به عنوان یک سقف دو قلو طبقه بندی شده است که به تارگت ۶۵ اشاره دارد با این حال بعد از این حرکت اصلاحی این الگو بیشتر شبیه به یک الگوی صاف و مسطح (flat) است که می تواند تارگت ۸۰٫۴۹ را نمایان سازد. در چارت روزانه نیز به نظر می رسد که شکست اخیر سطح حمایت ۷۲٫۷۰ شکست غلط (false break) بوده است زیرا دوباره قیمت به بالای این سطح دست یافته است.

همانطور که در چارت مشخص است این سطح ۷۲٫۷۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹ واقع شده است. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها در صورتیکه سطح حمایت ۷۱٫۱۹ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۶۷٫۸۹ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن