تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۹۶۹ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۹۰۰ نزول کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۴۴۰ تشکیل شده است و حرکت خنثی قیمت بین روز ۱۱ جولای ۲۰۱۸ و ۱۹ جولای ۲۰۱۸ نشان می دهد که این روند ممکن است تا سطح ۵۹۰۰ امتداد داشته باشد و به محض اینکه قیمت مس به این سطح ریزش کند شانس فرود بیشتر قیمت آن به سطوح ۵۷۸۹ و ۵۶۷۷ زیاد می شود.

در چارت روزانه مس نیز قیمت آن چند روزی است که در پایین سطح حمایت کلیدی ۶۱۹۰ در حال نوسان است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ قرار دارد و با شکست این سطح حمایت سیگنال فروش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۸۳۳ صادر کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ تشکیل شده است. لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۰۸۰ وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۱۴۸ خواهد شد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود در حوالی سطح مقاومت ۲۰۳۰ پایان دهد و بعد از آن سطح حمایت ۱۹۹۸ را بشکند و فروشندگان را تا سطح حمایت بعدی ۱۹۷۸ وارد بازار کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین به وضوح نشان داده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۲۰۳۰ و سطح حمایت ۱۹۹۸ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت پایین کانال نزولی رسم شده اشاره به ریزش قیمت در موج ۵ به ترتیب به سطوح ۱۹۹۸ و ۱۹۷۸ دارد و در چارت روزانه نیز قیمت آلومینیم آلیاژی توانسته خود را به پایین سطح حمایت ۲۰۷۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۱۴۳۵ به ۲۷۱۸) برساند و تارگت نزولی ۱۹۲۵ را نمایان ساخته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

همانطور که می دانیم براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی بسیار کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۰۳۰ خواهد بود و مقاومت بعدی بر روی سطح ۲۰۵۰ دلار در هر تن قرار دارد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن