تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۱۲۳۵ مواجه شود و مقداری به سطح حمایت ۱۲۲۵ اصلاح کند و در حرکت نزولی صورت شکسته شدن این سطح حمایت باعث ریزش قیمت به سطح ۱۲۱۳ خواهد شد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۷ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۵ (خط گردن الگوی سقف دو قلو) می باشد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۱۲۳۷ و ۱۲۴۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده اند. این موج نزولی موقتا در برخورد به سطح حمایت ۱۲۱۳ متوقف شده است و شاهد حرکت اصلاحی تا سطح مقاومت ۱۲۳۵ بودیم و شروع حرکت صعودی تنها در صورت تثبیت قیمت در بالای سطوح مقاومت ۱۲۳۵ و ۱۲۳۷ ممکن خواهد بود در غیر این صورت باید احتیاط کرد و همانطور که مشاهده می شود در حال حاضر به دلیل اقدام معامله گران به بستن پوزیشن خرید و حفظ سود در سطح مقاومت ۱۲۳۵ قیمت تا پایین نرخ ۱۲۳۰ کاهش یافته است.

بنابراین برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۳۵ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت جهانی اونس طلا در نوسانات خنثی بین سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۳۵ قرار داشته باشد.

با انتقاد دونالد ترامپ از سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار به پایین ترین نرخهای ۲ هفته گذشته کاهش یافته است و قیمت جهانی اونس طلا فعلا امروز تا بدین جای کار بیشتر از سطح مقاومت ۱۲۳۵ نتوانسته افزایش یابد. دونالد ترامپ روز جمعه بار دیگر از سیاست بانک فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره انتقاد کرد و گفت این اقدام حاشیه رقابتی قابل توجه آمریکا را از بین می برد و ممکن است به اقتصاد این کشور لطمه بزند.

از نظر ترامپ، چین و کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورها در نرخ ارز خود دستکاری می کنند و نرخ بهره را پایین آورده اند و این در شرایطی است که بانک مرکزی آمریکا در حال افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار آمریکا است.

این مساله به ضرر قدرت رقابت اقتصادی و تجاری آمریکا خواهد بود و سیاست های پولی بانک فدرال رزرو در شرایط کنونی به ضرر اقتصاد آمریکا است که این حرفها هر چند باعث تقویت قیمت جهانی طلا تا سطح مقاومت ۱۲۳۵ شد اما تا بدین لحظه و در زمان نگارش این تحلیل هنوز موفق به شکست این سطح رزیستنس نشده است.

پیش از این تهدید ترامپ به تشدید مناقشه تجاری جاری، در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی سی ان بی سی مطرح شد. دونالد ترامپ در این مصاحبه ، با اشاره به عدم توازن تجاری آمریکا با چین اعلام کرد توازن تجاری ما به میزان قابل توجهی پایین است و من آماده هستم به سمت ۵۰۵ میلیارد دلار بروم. چند هفته قبل آمریکا با فهرست کردن کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار که قصد اعمال تعرفه بر آنها از ماه سپتامبر را دارد جنگ تجاری با چین را تشدید کرد.

این تصمیم چند روز پس از آن گرفته می شود که دو کشور تعرفه های تلافی جویانه ای بر کالاهایی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار علیه یکدیگر اعمال کردند. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده بود که اگر چین دست به تلافی بزند تعرفه های بیشتری در نظر خواهد گرفت.

در تقویم اقتصادی امروز بازار، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار شاخص فروش خانه های موجود آمریکا (پیش بینی بازار ۵٫۴۶ میلیون واحد، رقم قبلی ۵٫۴۳ میلیون واحد) برای ماه ژوئن در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا