تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۶۷٫۸۷ دلار در هر بشکه به سوی سطوح مقاومت ۶۹٫۶۴ و ۷۰٫۴۲ افزایش یابد در غیر این صورت ممکن است قبل از شروع روند صعودی برای تجمیع انرژی مقداری به نزدیکی سطوح حمایت ۶۷٫۸۷ و ۶۷٫۲۷ اصلاح کند که این موضوع را دو بار عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۸٫۸۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین تایم فریم یک ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا  دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸٫۸۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۲٫۹۸ به ۶۶٫۲۹ قرار گرفته است و ناتوانی مکرر قیمت در عبور از این سطح مقاومت نشاندهنده تکمیل شدن این حرکت اصلاحی از سطح ۶۶٫۲۹ یا تکمیل شدن اولین دور از حرکت اصلاحی است.

در عین حال خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۲٫۹۸ نشان می دهد که قیمت پایین این خط روند در نوسان بوده است که نشان می دهد تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا نتوانسته است بالای سطح مقاومت ۶۸٫۸۵ قرار گیرد ممکن است مقداری به سطوح ۶۷٫۸۷ و ۶۷٫۲۶ اصلاح کند.

در حرکت نزولی چنانچه امروز سطح حمایت ۶۷٫۸۷ با قدرت شسته شود تارگت نزولی ۶۷٫۲۷ و ۶۶٫۷۶ تایید می گردد و این در حالی است که در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸٫۸۵ انتظار می رود حرکت صعودی ادامه یابد و هدف بعدی، صعود قیمت تا نرخ های ۶۹٫۶۴ و ۷۰٫۴۲ خواهد بود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب با خطوط ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح حمایت ۷۲٫۵۵ مقداری به سطح ۷۱٫۸۴ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۷۳٫۳۸ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به نشان داده شده است.

از نظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت ۷۳٫۳۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از چرخه سه موجی از سطح ۸۰٫۴۹ تشکیل شده است و موج اصلاحی قیمت از سطح ۷۱٫۱۹ ضعیف تر از حد انتظارات بوده است و این ضعف در حرکت اصلاحی نشاندهنده احتیاط خریداران است. در چارت بعدی برای امروز کمی بعید به نظر می رسد که قیمت نفت برنت دریای شمال موفق به شکست سطح مقاومت ۷۳٫۳۸ و پرش بیشتر قیمت آن شود.

محتمل ترین سناریوی موجود حرکت اصلاحی قیمت به نزدیکی سطح حمایت ۷۱٫۱۹ است و این در حالی است که در حرکت صعودی در صورتیکه به هر دلیلی سطح مقاومت ۷۳٫۳۸ شکسته شود باعث تقویت قیمت به سوی سطح ۷۴٫۷۴ می شود.

سیگنال نفت برنت دریای شمال در چارت روزانه کمی نامشخص و مبهم است زیرا قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۷۲٫۷۰ در نوسان است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹ قرار دارد و در حرکت نزولی چنانچه قیمت آن به پایین سطح ۷۱٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸) برسد تاییدی در جهت الگوی سقف دو قلو خواهد بود که می تواند در هفته های آتی هدف نزولی ۶۵ دلار در هر بشکه را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن