تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۰۸۰ دلار در هر تن را تاچ کند و با شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۰۳۳ کاهش داشته باشد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی از سطح ۶۴۴۰ تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۵۹۸۸ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) بعد از یک افزایش کوتاه به بالای خط روند نزولی رسم شده ، مومنتوم افزایشی خود را از دست داده است و این حرکت اصلاحی یا به پایان رسیده است یا اینکه اولین دور از این حرکت اصلاحی به اتمام رسیده است. به باور ما این حرکت اصلاحی بیشتر شبیه به یک پول بک به سمت سطح حمایت پیشین ۶۱۹۰ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ قرار دارد.

در واقع براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت پیش بینی می شود قیمت مس تا سطح ۵۸۳۳ ریزش داشته باشد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۱۹۰ می باشد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۲۰۵۰ را بشکند و تا سطوح مقاومت بعدی ۲۰۶۲ و ۲۰۸۲ افزایش داشته باشد و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده است و به باور ما این موج به احتمال زیاد به پنج موج کوچک تقسیم شده است که موج پنجم یعنی موج ۵ شامل پنج موج کوچک تر نیز می باشد.

این ساختار پیچیده به معنای تکمیل شدن موج نزولی C است و به باور ما حرکت اصلاحی که از سطح ۲۰۰۱ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) شروع شده است نشانه ای در جهت ادامه ی این حرکت اصلاحی و افزایشی به بالای سطح مقاومت ۲۰۵۰ است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۲۰۳۰ و تثبیت کندل روزانه پایین آن باعث کاهش کوتاه و جزئی قیمت آلومینیم آلیاژی به نزدیکی سطح حمایت ۲۰۱۴ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن