تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) در آستانه ی گزارش ذخایر هفتگی نفت خام و بنزین آمریکا پیش بینی می شود چنانچه موجودی ذخایر هفتگی بیش از حد انتظارات بازار (۲٫۳۳۱- میلیون بشکه) کاهش داشته باشد، قیمت آن سطح مقاومت ۶۹٫۱۱ دلار در هر بشکه را بشکند و به ترتیب تا سطوح مقاومت بعدی ۶۹٫۶۰ و ۷۰٫۰۸ افزایش یابد و این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۹٫۱۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که این موج از سطح ۶۷٫۵۶ شروع شده است. از نظر تحلیل تکنیکال این سومین موج از الگوی احتمالی تخت یا صاف از سطح ۶۷٫۰۴ است که توان افزایش قیمت تا سطح ۷۱٫۶۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) را دارد.

در چارت روزانه پایین مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا در بین سطوح ۶۷٫۲۷ و ۷۱٫۲۴ گیر افتاده است و هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ می باشد.

از آنجایی که قیمت نفت خام سبک آمریکا دو بار در شکست سطح حمایت ۶۷٫۲۷ ناموفق بوده است احتمال تقویت قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ زیاد است و این در حالی است که در حرکت نزولی سطوح ۶۸٫۵۲ و ۶۸٫۱۵ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی) منطقه حمایت اولیه محسوب می شود و تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین این منطقه منجر به کاهش به سوی سطح ۶۷٫۰۴ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۷۴٫۴۴ را بشکند و تا سطوح مقاومت بعدی ۷۵٫۴۴ و ۷۶٫۴۵ صعود کند و این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این پرش حرکتی قیمت از ۷۱٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸) بسیار قوی و شارپی بوده است که اشاره به استمرار روند صعودی قیمت نفت برنت دریای شمال در موج X یعنی چهارمین موج از الگوی زیگزاگ از سطح ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) دارد. اگر فرض بر این باشد که این الگو در یک کانال نزولی در حال نوسان است این موضوع نشان می دهد موج X می تواند قیمت آن را تا حدود سطح ۷۹٫۷۰ بالا بکشاند.

این پیش فرض براساس ساختار حرکت اصلاحی و حرکت افزایشی شارپی قیمت بعد از چندین کاهش تند بوده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این حرکت اصلاحی افزایشی در برخورد به سطح حمایت ۷۲٫۷۰ اتفاق افتاده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹ تشکیل شده است.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت احتمال صعود قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۷۶٫۷۵ زیاد است و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۷۲٫۴۳ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۷۱٫۱۹ دلار در هر بشکه خواهد شد.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲۰ جولای ۲۰۱۸ به میزان ۳٫۱۶۰- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که پیش بینی می شد از رقم قبلی ۶۲۹+ هزار بشکه به میزان ۳٫۰۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۵٫۸۳۶+ میلیون بشکه به میزان ۲٫۳۳۱- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است که می تواند موجب افزایش قیمت در بازار نفت در لحظه انتشار خبر شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن