تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود در صورتیکه قیمت آن از سطوح مقاومت ۱۲۳۵ و ۱۲۳۷ عبور کند تا سطوح مقاومت بعدی ۱۲۴۵ و ۱۲۵۷ افزایش یابد و این موضوع را ساخته شدن کف دو قلو موقت در اطراف سطح حمایت ۱۲۱۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C قرار دارد و سطح حمایت دیگری در نرخ ۱۲۲۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) قرار دارد که این منطقه را تبدیل به حمایت اونس طلا کرده است. برای امروز باید منتظر ماند و دید قیمت جهانی اونس طلا موفق به شکست سطوح مقاومت ۱۲۳۵ و ۱۲۳۷ می شود یا خیر.

از منظر تحلیل تکنیکال معمولا موج C در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی تکمیل می شود و پرش قیمت از سطح ۱۲۱۱ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) و واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته مک دی تایید کننده همین تکمیل شدن موج C است.

در چارت روزانه نیز واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI بوجود آمده است و به باور ما این واگرایی به همراه دو چکش سیگنال بازگشتی افزایشی قوی تلقی می شود که می تواند قیمت اونس طلا را با شکست نزدیک ترین سطوح مقاومت خود یعنی سطوح ۱۲۳۵ و ۱۲۳۷ به سطوح ۱۲۴۵ و ۱۲۵۷ هدایت کند. در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۲۲۵ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۲۱۳ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

قیمت جهانی اونس طلا با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا پس از دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با افزایش روبرو شده است و این دو در دیدار روز گذشته از توافق خود برای حل و فصل مسایل تجاری از جمله در خصوص تعرفه‌ کالاها خبر دادند.

دونالد ترامپ و ژان کلود یونکر در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید اعلام کردند که یک گروه کاری سطح بالا برای مذاکره در خصوص تعرفه ها، سوبسیدها و همچنین موانع غیر تعرفه‌ای تشکیل خواهند داد.

ژان کلود یونکر اعلام کرد دونالد ترامپ پذیرفته است از اعمال تعرفه بر واردات خودروهای اروپایی خودداری کند و دو طرف مذاکرات را برای برداشتن دیگر موانع تجاری آغاز کنند. این توافق تازه می تواند نگرانی‌ها را در خصوص بروز جنگ تجاری بین آمریکا و اروپا کاهش دهد و این خبر فعلا باعث کاهش ارزش دلار آمریکا و تقویت قیمت جهانی اونس طلا شده است و برای امروز باید دید موفق به شکست سطوح مقاومت ۱۲۳۵ و ۱۲۳۷ می شود یا خیر.

رویارویی تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا، به دنبال تصمیم دونالد ترامپ در اوایل ماه گذشته میلادی برای اعمال تعرفه گمرکی برای فولاد و آلومینیوم محصول اروپا وارد مرحله تازه‌ای شد. دولت دونالد ترامپ اوایل ماه ژوئن بر فولاد وارداتی از اروپا، کانادا و مکزیک ۲۵ درصد و بر آلومینیوم وارداتی از آن کشورها ۱۰ درصد تعرفه گمرکی وضع کرد.

اروپا نیز به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و بر کالاهای آمریکایی به ارزش ۳.۲ میلیارد دلارتعرفه اعمال کرد. در واکنش، دونالد ترامپ هشدار داده بود بر واردات خودرو از اروپا تعرفه اعمال خواهد کرد.

دونالد ترامپ و ژان کلود یونکر پس از مذاکرات خود در کاخ سفید اعلام کردند مذاکرات برای حل و فصل تعرفه های اعمال شده بر فولاد و آلومینیوم اروپا و همچنین تعرفه‌های اروپا بر کالاهای آمریکا انجام خواهد شد.

باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا  برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست. ظاهرا بازار نیز چنین کرده و افزایش دوباره قیمت جهانی اونس طلا به سطح مقاومت ۱۲۳۵ به همین دلیل بوده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا