تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۶۹٫۶۰ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطوح مقاومت بعدی ۷۰٫۰۸ و ۷۰٫۶۷ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروچکشن در چارت پایین نشان داده است و تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال تقویت بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا وجود دارد.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۶۹٫۶۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است و این موج از سطح ۶۷٫۵۶ شروع شده است. در واقع سومین موج از الگوی فرضی فلت یا تخت (Flat) است که از سطح ۶۷٫۰۴ شکل گرفته است. به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای افزایش خود به سطح ۷۱٫۶۳ برخوردار است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت آن در حال افزایش به سوی سطح ۷۱٫۲۴ است که این موضوع را ساخته شدن کف دو قلو موقت در اطراف سطح حمایت ۶۷٫۲۷ تایید کرده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) است که از سطح ۴۲٫۰۵ آغاز گردیده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی اولین سطح حمایت بر روی ۶۹٫۱۱ قرار دارد و تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته دو ساعته پایین سطح ۶۸٫۵۲ منجر به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح حمایت بعدی ۶۸٫۱۵ و ۶۷٫۵۶ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۷۵٫۴۴ و ۷۶٫۴۵ صعود کند و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۴٫۴۴ نشان داده است و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد.

اعلام کاهش در موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا و متوقف شدن عبور نفتکش‌های عربستان از تنگه باب المندب نیز به تقویت قیمت نفت کمک کرده است. روزانه بیش از ۴ میلیون بشکه نفت از طریق تنگه باب المندب به کشورهای اروپایی صادر می شود.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت ۷۴٫۴۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۹٫۷۰ به ۷۱٫۱۹ تشکیل شده است و پرش قیمتی از سطح ۷۱٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸) به نظر می رسد که در موج افزایشی X شکل گرفته است که چهارمین موج از الگوی زیگزاگ دو قلو از سطح ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این الگو در یک کانال نزولی ایجاد شده است و این بدان معناست که قیمت نفت برنت دریای شمال می تواند در موج X خود را تا حدود سطح ۷۹٫۰۰ بالا بکشاند. با این حال بهتر است تارگت افزایشی را در سطح ۷۵٫۴۴ یا ۷۶٫۴۵ در نظر گرفت.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال سیگنال خرید تا سطح ۷۶٫۷۵ صادر کرده است که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۷۲٫۷۰ نشان داده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹ قرار دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۷۳٫۲۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن