تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۷۰٫۰۸ دلار در هر بشکه را لمس کند و با شکست آن خریداران را تا سطح مقاومت ۷۰٫۶۷ وارد بازار کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت ۷۰٫۰۸ و ۷۰٫۶۷ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۷٫۵۶ تشکیل شده اند و در واقع این سومین موج از الگوی فلت یا تخت است که از سطح ۶۷٫۰۴ شروع شده است و همچنین این الگو توسط سه موج یکسان در چارت پایین مشخص گردیده است.

در چارت روزانه نیز همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت نفت خام سبک آمریکا بعد از برخورد به سطح حمایت ۶۷٫۲۷ سیگنال خرید به سوی سطح ۷۱٫۲۴ صادر کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار گرفته است. سطح حمایت ۶۷٫۲۷ نیز بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از این موج به وضوح دیده می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۶۹٫۱۱ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش به سوی سطح حمایت بعدی ۶۸٫۵۲ می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU8) پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۵٫۰۵ و ۷۵٫۸۳ افزایش یابد و خریداران را تا این منطقه وارد بازار کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده اند که این موج از سطح ۷۲٫۵۲ آغاز گردیده است و این موج به عنوان بخشی از موج بزرگ تر X طبقه بندی شده است که در واقع چهارمین موج از الگوی زیگزاگ دو قلو از سطح ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) در نظر گرفته می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال کانال نزولی رسم شده تارگت افزایشی ۷۸ را در موج X نشان می دهد با این حال این موج ضعیف تر از حد انتظارات بوده و بعید است است که در این موج بتواند به این راحتی تا سطح ۷۸ افزایش داشته باشد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۷۹٫۷۰ به ۷۱٫۱۹ تارگت افزایشی پایین تر یعنی در حدود ۷۶٫۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه گرفته است.

چارت روزانه نیز سیگنال خرید نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۷۶٫۷۵ را صادر کرده است که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۷۲٫۷۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹) نشان داده است. لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۷۳٫۷۸ منجر به کاهش به سوی سطح حمایت بعدی ۷۳٫۰۰ دلار در هر بشکه خواهد شد.

با این حال باید توجه داشت انتشار اخباری مبنی بر توقف صادرات نفت عربستان از طریق تنگه باب المندب ، کاهش ذخایر نفت آمریکا و همچنین کاهش تنش های تجاری میان آمریکا و اروپا مانع از هر گونه افت بیشتر قیمت های نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن