تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۱۸۶ دلار در هر تن را تاچ کند و در صورت شکست آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۰۸۲ کاهش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از روند نزولی ۷۳۴۵ به ۵۹۸۸ تشکیل شده اند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود عمق و مدت زمان کاهش قیمت مس از سطح ۶۳۷۸ (بالاترین سطح ۲۶ جولای ۲۰۱۸) تایید کننده تکمیل شدن این حرکت اصلاحی از سطح ۵۹۸۸ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) است. از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است و موج دوم یعنی موج b در اطراف سطح ۶۱۱۰ پایان یافته است و پیش بینی می شود مجدد به سوی این سطح کاهش داشته باشد. با این حال هنوز معلوم نیست این حرکت اصلاحی امتداد داشته باشد یا خیر. با این حال به باور ما برای اطمینان از استمرار این حرکت اصلاحی می بایست قیمت آن حتما به بالای سطح مقاومت ۶۳۰۸ برسد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطوح مقاومت ۲۰۸۲ و ۲۱۱۳ را تاچ کند و اگر این سطوح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۱۳۳ می شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C از سطح ۲۳۵۳ تشکیل شده اند و از نظر تحلیل تکنیکال این موج تکمیل شده است که این موضوع را بررسی ساختار پنج موجی قیمت و پرش قوی قیمت از سطح ۲۰۰۱ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) تایید کرده است.

به باور ما این روند نزولی از سطح ۲۳۵۳ بیشتر وارونه یا معکوس خواهد شد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن تارگت افزایشی ۲۱۴۵ را نشانه گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (C) قرار دارد و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۰۵۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش جزئی و کوتاه قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت ۲۰۳۰ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن