تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۷۰٫۶۷ دلار در هر بشکه را تاچ کند و با شکست این سطح مقاومت خریداران را تا سطح مقاومت بعدی ۷۱٫۶۳ وارد بازار کند.

این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۶۷٫۵۶ قرار دارند و این سومین موج از چرخه سه موجی از الگوی فلت یا تخت است که از سطح ۶۷٫۰۴ شروع شده است و این الگوی فلت توسط سه جزء از امواج الیوت که از نظر طولی با یکدیگر یکسان هستند مشخص گردیده است.

در چارت پایین الگوی گوه یا کنج یک پترن افزایشی را تایید کرده است که می تواند تارگت افزایشی ۷۱٫۶۳ را تاچ کند و در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود به سوی سطح ۷۱٫۲۴ افزایش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار دارد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی به پایین سطح حمایت ۶۹٫۶۰ محدود به نزدیکی سطح حمایت ۶۹٫۱۱ خواهد بود.

الگوی نموداری گوه می تواند یک الگوی ادامه دار و یا بازگشتی باشد و این الگو مشابه الگوی مثلث متساوی الساقین است و تفاوت آنها در این است که الگوی گوه در یک جهت رو به بالا و یا رو به پایین اریب می شود در حالیکه مثلث متساوی الساقین بطور کلی یک حرکت افقی را نشان می دهد.

از منظر تحلیل بنیادی نگرانی ها از بروز اختلالات در عرضه نفت و گمانه زنی ها از اینکه موجودی ذخایر نفت آمریکا کاهش یافته است به تقویت قیمت نفت خام سبک آمریکا کمک کرده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۷۵٫۸۳ و ۷۶٫۴۵ افزایش یابد و خریداران را تا این منطقه وارد بازار کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۷۲٫۵۲ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از درصدی از روند نزولی ۷۹٫۷۰ به ۷۱٫۱۹ تشکیل شده اند. از نظر تحلیل تکنیکال این موج افزایشی c به عنوان بخشی از موج بزرگ تر X طبقه بندی شده است که چهارمین موج از الگوی زیگزاگ دو قلو از سطح ۸۰٫۴۹ (بالاترین سطح ۲۲ مه ۲۰۱۸) در نظر گرفته می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال کانال نزولی رسم شده تارگت افزایشی ۷۸ را در موج X نشان می دهد با این حال این موج ضعیف تر از حد انتظارات بوده و بعید است که در این موج بتواند به این راحتی تا سطح ۷۸ افزایش داشته باشد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۷۹٫۷۰ به ۷۱٫۱۹ تارگت قیمت را در حدود ۷۶٫۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) نشانه گرفته است.

چارت روزانه نیز سیگنال خرید نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۷۶٫۷۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی) را صادر کرده است که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۷۲٫۷۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹) نشان داده است.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۷۴٫۴۴ منجر به کاهش به سوی سطح حمایت بعدی ۷۳٫۷۸ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن