تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۶۸٫۴۹ دلار در هر بشکه و قرار گرفتن قیمت آن در موج نزولی C به سوی سطح ۶۷٫۲۸ کاهش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت ویو نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سومین موج از الگوی زیگزاگ از سطح ۷۵٫۲۷ است که در این موج قادر است قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا منطقه ۶۵٫۳۴ و ۶۲٫۱۹ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند. از منظر تحلیل تکنیکال کاهش شدید روز گذشته به معنای تکمیل شدن موج قبلی B است که در درون یک الگوی گوه کاهشی شکل گرفته است.

در چارت روزانه نیز نوسانات خنثی قیمت نفت خام سبک آمریکا بین سطوح ۶۷٫۲۷ و ۷۱٫۲۴ کم و بیش به پایان رسیده است و انتظار می رود روند نزولی آن دیر یا زود آغاز شود. در چارت روزانه در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۷٫۲۷ شکسته شود برای روزهای آتی منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح ۶۴٫۳۵ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) از سطح ۴۲٫۰۵ قرار گرفته است و در حرکت صعودی نیز چنانچه سطح مقاومت ۶۸٫۴۹ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود موجب افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۶۹٫۲۳ می شود.

بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۲۷ جولای ۲۰۱۸ به میزان ۵٫۵۹۰+ میلیون بشکه افزایش داشته است و این در حالی است که رقم قبلی به میزان ۳٫۱۶۰- میلیون بشکه کاهش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۶٫۱۴۷- میلیون بشکه به میزان ۲٫۷۹۴- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا  (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است که می تواند موجب افزایش قیمت در بازار نفت در لحظه انتشار خبر شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۷۳٫۲۰ و ۷۲٫۴۳ کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۷۱٫۱۹ در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی به وضوح مشخص کرده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این حرکت اصلاحی افزایشی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c تنها کمی به بالای خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از طول موج a رسیده است و این موج کوتاه c نتوانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۷۵٫۴۴ یعنی به بالای خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۹٫۷۰ به ۷۱٫۱۹ برساند.

این عدم توانایی قیمت نفت برنت دریای شمال به همراه کاهش شدید قیمت از سطح ۷۵٫۲۷ (بالاترین سطح ۳۰ جولای ۲۰۱۸) به معنای تکمیل شدن این حرکت اصلاحی افزایشی است و به نظر می رسد این حرکت اصلاحی در قالب یک موج (b) یعنی دومین موج از موج بزرگ تر C از سطح ۷۹٫۷۰ شکل گرفته است این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد در موج X باشد.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۰٫۴۹ بیانگر کاهش مجدد قیمت آن به سوی سطح حمایت ۷۲٫۷۰ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد و تارگت افزایشی قبلی ۷۶٫۷۵ فعلا خنثی شده است و مورد توجه معامله گران بازار نیست.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۷۴٫۴۴ دلار در هر بشکه خواهد بود که در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی مشاهده می فرمائید.

بنابراین قیمت نفت برنت دریای شمال به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و امروز همچنان با پتانسیل بالا در انتظار اعلام خبر موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران باقی مانده است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن