تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد تا سطح مقاومت ۶۳۱۰ دلار در هر تن افزایش داشته باشد و با شکست آن خریداران بیشتری را تا سطح مقاومت بعدی ۶۴۰۳ وارد بازار کند. همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج صعودی C از سطح ۶۱۶۲ تشکیل شده اند.

در چارت پایین این سومین موج از حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۵۹۸۸ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) می باشد و در این موج می تواند خود را تا حدود سطح ۶۵۵۲ بالا بکشاند. از آنجایی که این حرکت اصلاحی افزایشی در جهت عکس روند نزولی از سطح ۷۳۴۵ به ۵۹۸۸ است بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت سطوح مهم و کلیدی زیادی را نشان می دهد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود سطح ۶۱۸۶ که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی واقع شده است به عنوان حمایت مهم و قوی عمل کرده است که پیش بینی می شود موج نزولی B در حوالی این سطح به پایان برسد و بعد از آن باید منتظر از سرگیری روند افزایشی این بار در موج افزایشی C بود. به باور ما به محض اینکه قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۶۳۰۸ برسد تارگت افزایشی ۶۵۰۶ بیشتر مورد هدف خریداران قرار خواهد گرفت.

در چارت روزانه این حرکت اصلاحی افزایشی بیشتر شبیه به یک حرکت پول بک به سوی سطح ۶۵۳۲ می باشد که در واقع این سطح بر روی خط گردن از الگوی سقف دو قلو قرار گرفته است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت کاهشی قیمت مس به پایین سطح حمایت ۶۱۶۲ باعث کاهش جزئی و کوتاه قیمت مس به سطح حمایت بعدی ۶۰۸۲ می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۲۰۹۳ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۲۱۲۰ افزایش داشته باشد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۲۰۵۱ تشکیل شده اند. به باور ما قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای افزایش به سطوح ۲۱۲۰ و ۲۱۶۳ برخوردار است.

به باور ما برای امروز افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۱۲۰ تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۲۱۰۶ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند نزولی ۲۷۱۸ به ۲۰۰۱ تشکیل شده است. با شکسته شدن این سطح مقاومت زمینه برای افزایش قیمت آن به سوی سطح مقاومت بعدی ۲۱۷۰ فراهم می شود.

بررسی امواج الیوت ویو از این روند نزولی تایید کننده تکمیل شدن یک چرخه بزرگ اصلاحی است و در طی هفته های آینده احتمال اینکه قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۲۲۷۵ افزایش یابد وجود دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۲۰۵۱ دلار در هر تن خواهد بود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن