تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه اعلام شد و تنها به میزان ۱۶۲۰۰۰+ افزایش یافت. قبلاً تحلیلگران وال استریت رقم حدود ۱۸۵۰۰۰+ را برای آن پیش بینی کرده بودند که این رقم اعلام شده کمتر از حد پیش بینی ها قلمداد می شود و بخوبی کند شدن آهنگ رشد اشتغال آمریکا را مشخص می سازد.

با این وضعیت، انتظار برای توقف محرکهای اقتصادی و قطع کمکهای مالی ( خرید ۸۵ میلیارد دلار  اوراق قرضه در ماه) بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر کاهش یافته است و اکنون تعداد کسانی که امیدوار بودند بانک فدرال در جلسه آینده اقدام به قطع کمکهای مالی خواهد کرد، بیش از پیش کاهش یافته است که همین مسئله از روز جمعه موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا شده است.

در نمودار زیر کاملا به وضوح مشخص است که قیمت نتوانسته که به پایین سطح حمایت ۱۲۸۳ ( بر روی سطح فیب ۳۸٫۲ درصدی از ۱۱۸۰ به ۱۳۴۷ ) کاهش یابد و پس از اعلام ضعیف آمار اشتغال سریعا به نرخهای بالای ۱۳۱۵ ( بر روی خط فیب ۵۰ درصدی) صعود کرده است .

از نظر تحلیل تکنیکی و بررسی سطوح فیبوناچی ، چنانچه برای امروز قیمت بتواند به بالای سطح ۱۳۲۱ برسد راه برای افزایش به سوی ۱۳۳۲ ( خط فیب ۷۶٫۴ درصدی) هموار می شود. سطح حمایت نیز در منطقه ۱۳۰۷ قرار دارد که نبایستی شکسته شود اگر شکسته شود و قیمت به پایین سطح ۱۳۰۰ برسد و حداقل ۲ ساعت در زیر سطح ۱۲۹۵ باقی بماند پوزیشن های خرید بسته خواهند شد و آن وقت باید در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد.

نمودار روند تغییرات ۳۰ دقیقه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا