تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۲۱۳ و ۱۲۲۵ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۲۲۵ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود سیگنال خرید به سطح ۱۲۳۷ صادر خواهد کرد و افزایش بیشتر آن با توجه به کف دو قلوی ساخته شده در اطراف سطح حمایت ۱۲۱۳ زمینه را برای تقویت بیشتر به سوی سطوح ۱۲۴۵ و ۱۲۵۷ فراهم می آورد.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۲۱۳ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C به سوی سطوح ۱۲۰۶ و ۱۱۹۳ خواهد بود. بنابراین برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت آن در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

قیمت جهانی اونس طلا چند روزی است که در نوار بسیار باریکی بین سطوح ۱۲۱۳ و ۱۲۲۵ حرکت می کند و سکوت قابل تاملی بازار را فرا گرفته است. علت اصلی این سکوت انتظار برای آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) است که قرار است فردا اعلام شود. قاعده بازار چنین است که هرچه سکوت عمیق تر باشد انفجار مهیب تری را در پی دارد.

سکوت اخیر بازار نیز احتمال بوجود آمدن امواج قدرتمند بعد از خبر فردا را تقویت می کند. در حال حاضر قیمت جهانی اونس طلا در منطقه ای مابین سطوح ۱۲۱۳ و ۱۲۲۵ در حال نوسان است و پس از خبر فردا یکی از این دو خط شکسته خواهند شد. نقره نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر فردا تکلیف بازار را مشخص خواهد کرد.

در بیانیه دیشب بانک فدرال ضمن تثبیت نرخ بهره در عدد ۲ درصد اشاره شد که هزینه های خانگی به شدت افزایش یافته است، در حالی که قبلا اعلام شده بود هزینه ها رشد یافته است. فعالیت اقتصادی آمریکا به صورت قوی رو به افزایش است و نرخ بیکاری آمریکا پایین باقی مانده است در حالیکه قبلا اشاره به کاهش نرخ بیکاری شده بود.

در بیانیه گفته شد که تورم ۱۲ ماهه نزدیک به ۲ درصد است در حالیکه قبلا گفته شده بود تورم ۱۲ ماهه در حال حرکت به نزدیکی ۲ درصد است. در بیانیه دیشب تغییری در هدایت سیاست های پولی یا توازن خطرات اعمال نشد و فقط در بیانیه بهبود هزینه های خانوار و رشد کلی تنها تغییر قابل توجه داشت. بنابراین قویا پیش بینی می شود نرخ بهره بانک فدرال در ماه سپتامبر سال جاری به میزان ۲۵ واحد پایه افزایش یابد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.

در تقویم اقتصادی امروز رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است، با این حال امروز در انگلیس بانک مرکزی این کشور در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران تشکیل جلسه خواهد داد و پیش بینی می شود نرخ بهره خود را به %۰٫۷۵ افزایش دهد و در ایالات متحده آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تنها آمار مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۲۲۱۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۱۷۰۰۰ ) اعلام می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا