تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۰۸۲ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۹۸۸ (پایین ترین سطح ۱۹ جولای ۲۰۱۸) کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۰۸۲ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند نزولی ۷۳۴۵ به ۵۹۸۸ قرار دارد و این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان می دهد که حرکت اصلاحی از سطح ۵۹۸۸ تنها به اندازه ی ۲۳٫۶ درصد از روند نزولی خود را وارونه یا معکوس کرده است و به باور ما این حرکت معکوسی قیمت هنوز تکمیل نشده است.

در چارت پایین تا زمانیکه قیمت مس در بالای سطح حمایت ۵۹۸۸ تثبیت شده است احتمال از سرگیری حرکت افزایشی وجود دارد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۹۸۸ تاییدی در جهت استمرار روند نزولی قیمت مس به سطح ۵۷۰۰ می باشد که این موضوع را سقف دو قلوی قیمت در اطراف سطح ۷۳۴۸ نشان داده است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۱۸۶ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت مس به سوی سطح مقاومت بعدی ۶۳۰۸ خواهد شد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۲۰۴۵ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۲۰۳۱ نزول کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c از سطح ۲۰۹۴ تشکیل شده اند و این موج قادر است قیمت آلومینیم آلیاژی را تا سطح ۲۰۳۱ کاهش دهد.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج c بخشی از موج بزرگ B از سطح ۲۱۱۴ طبقه بندی شده است که پیش بینی می شود بزودی در موج افزایشی C کاملا معکوس شود. هر چند پیش بینی کف موج B سخت و دشوار است اما به احتمال زیاد این موج در حوالی منطقه ۲۰۴۵ و ۲۰۲۸ به کف خود خواهد رسید که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی درصدی از روند صعودی ۲۰۰۱ به ۲۱۱۴ قرار دارند.

لازم به ذکر است امروز در حرکت صعودی نیز چنانچه سطح مقاومت ۲۰۶۲ با قدرت شکسته شود موجب استمرار موج افزایشی C و تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت ۲۰۹۴ دلار در هر تن خواهد شد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن