تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU8) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سوی سطح مقاومت ۷۰٫۰۲ دلار در هر بشکه افزایش یابد و در صورت شکست این سطح تا سطح مقاومت بعدی ۷۰٫۹۸ صعود کند و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده اند که این سومین موج از الگوی فلت یا تخت از سطح ۶۷٫۰۳ (پایین ترین سطح ۱۷ جولای ۲۰۱۸) می باشد. این الگو بدان معنی است که این موج c ممکن است در حوالی سطح ۷۰٫۹۸ یا پایین این سطح به پیک و سقف خود برسد.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا دوباره سیگنال برگشت به سوی سطح مقاومت بعدی ۷۱٫۲۴ صادر کرده است که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست و تثبیت پایین سطح حمایت ۶۷٫۲۷ نشان داده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (C) مشخص گردیده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۱٫۲۴ با قدرت شکسته شود به طور کل سناریوی نزولی در چارت روزانه را خنثی خواهد کرد و باعث تقویت بیشتر قیمت آن به سطوح ۷۳٫۲۸ و ۷۵٫۵۰ خواهد شد. لازم به ذکر است امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۶۸٫۹۵ منجر به کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۶۸٫۴۷ و ۶۷٫۸۸ می شود.

از منظر تحلیل بنیادی بامداد امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که موجودی ذخایر آن در هفته منتهی به ۳ اوت ۲۰۱۸ به میزان ۶٫۰۰۰- میلیون بشکه کاهش داشته است و این در حالی است که رقم قبلی به میزان ۵٫۵۹۰+ میلیون بشکه افزایش یافته بود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۳٫۸۰۳+ میلیون بشکه به میزان ۳٫۳۳۳- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای قوی بازار برای نفت است که می تواند موجب افزایش قیمت در بازار نفت در لحظه انتشار خبر شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV8) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سوی سطح مقاومت ۷۴٫۹۶ افزایش یابد و با شکست این سطح تا سطح مقاومت بعدی ۷۵٫۹۲ افزایش یابد و این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و بررسی امواج الیوت ویو نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۷۱٫۸۴ قرار دارند و این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۷۱٫۱۹ (پایین ترین سطح ۱۸ جولای ۲۰۱۸) می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این چرخه بیش از حد پیش بینی ها طول کشیده است و با اینکه روند تکنیکال کلی در چارت یک ساعته و هفتگی سیگنال فروش را نشان می دهند اما موج c ممکن است به شکل زیگزاگ قیمت نفت برنت دریای شمال را تا حدود سطح ۷۵٫۹۲ بالا برساند.

از نظر تحلیل تکنیکال ساختار این چرخه اعتماد کم خریداران را نشان می دهد زیرا افزایش آن به طور مرتب توسط حرکات اصلاحی آزاردهنده مواجه شده است. علیرغم این تضعیف قیمت، پیش بینی می شود موج c قیمت را در بیشترین قدرت خود تا سطح ۷۵٫۹۲ برساند و در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت خود را بالای سطح حمایت ۷۲٫۷۰ تثبیت کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۴٫۳۵ به ۸۰٫۴۹ تشکیل شده است.

این ثبات قیمت نفت برنت دریای شمال در بالای سطح حمایت ۷۲٫۷۰ به معنای افزایش قیمت آن به سوی سطح ۷۶٫۷۵ است و محتمل ترین سناریوی موجود آن است که این حرکت اصلاحی افزایشی در منطقه ۷۵٫۹۲ و ۷۶٫۷۵ پایان یابد زیرا روند نزولی که از سطح ۸۰٫۴۹ آغاز شده هنوز تکمیل نشده است و ممکن است به اندازه طول موج نزولی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به طول بیانجامد.

لازم به ذکر است امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۷۳٫۸۸ منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب به سطوح ۷۳٫۴۰ و ۷۲٫۸۰ دلار در هر بشکه می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن با پیکان به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن